Německý výrobce puzzle Ravensburger loni kvůli velkému zájmu o hry v pandemii nestíhal
Německý výrobce puzzle, deskových her a dětských knih Ravensburger loni kvůli velkému zájmu, který vyvolala pandemie nemoci covid-19, nestíhal. Tržby mu tak po rekordním růstu v roce 2020, kdy se zvýšily o 20 %, stouply jen o procento na 636 milionů eur. Firma měla problémy s dodávkami především na svém druhém největším trhu, ve Spojených státech.
Počet vyrobených puzzle se zvýšil o více než čtyři miliony na 32,4 milionu. Velké oblibě se podle firmy těšily i omalovánky, které se vybarvují podle čísel. Celosvětově se jich prodalo přibližně 2,6 milionu kusů.
Podle finančního ředitele Hanspetera Mürleho dokázali zaměstnanci zvládnout vysokou poptávku díky třísměnnému provozu, práci o víkendech a přesčasům.
Potíže se startem nového logistického centra v USA však způsobily propad tržeb na tomto důležitém trhu téměř o pětinu. Protože nebyly k dispozici kontejnery, Ravensburger nebyl schopen přepravit přes Atlantik dostatek zboží z evropských závodů.
Aby mohl Ravensburger vyrábět více hraček, investoval od začátku roku 2020 do konce loňského roku více než 100 milionů eur. V loňském roce 139 let stará společnost rozšířila své závody v domovském Ravensburgu a v Poličce v Česku a přijala více než 100 nových zaměstnanců. Celkem jich má kolem 2 400.
Zdroj: ČTK
Aktuality
