US MARKETOtevírá v 15:30
S&P 500+0,76 %
NASDAQ+1,43 %
DOW JONES+0,02 %
PX+0,35 %
ČEZ+0,62 %
NVIDIA+4,39 %

Německý výrobce puzzle Ravensburger loni kvůli velkému zájmu o hry v pandemii nestíhal

Německý výrobce puzzle, deskových her a dětských knih Ravensburger loni kvůli velkému zájmu, který vyvolala pandemie nemoci covid-19, nestíhal. Tržby mu tak po rekordním růstu v roce 2020, kdy se zvýšily o 20 %, stouply jen o procento na 636 milionů eur. Firma měla problémy s dodávkami především na svém druhém největším trhu, ve Spojených státech.

Počet vyrobených puzzle se zvýšil o více než čtyři miliony na 32,4 milionu. Velké oblibě se podle firmy těšily i omalovánky, které se vybarvují podle čísel. Celosvětově se jich prodalo přibližně 2,6 milionu kusů.

Podle finančního ředitele Hanspetera Mürleho dokázali zaměstnanci zvládnout vysokou poptávku díky třísměnnému provozu, práci o víkendech a přesčasům.

Potíže se startem nového logistického centra v USA však způsobily propad tržeb na tomto důležitém trhu téměř o pětinu. Protože nebyly k dispozici kontejnery, Ravensburger nebyl schopen přepravit přes Atlantik dostatek zboží z evropských závodů.

Aby mohl Ravensburger vyrábět více hraček, investoval od začátku roku 2020 do konce loňského roku více než 100 milionů eur. V loňském roce 139 let stará společnost rozšířila své závody v domovském Ravensburgu a v Poličce v Česku a přijala více než 100 nových zaměstnanců. Celkem jich má kolem 2 400.

Zdroj: ČTK

Výsledková sezónaZábava a zábavní průmysl
Sdílejte:

Nenechte si ujít

Je AI už bublina, nebo stále příležitost století? Na konferenci Market Mood padly odpovědi

Je AI už bublina, nebo stále příležitost století? Na konferenci Market Mood padly odpovědi

22. 10.-Michaela Nováková, Vendula Pokorná
Investiční portfolio