Německá značka Volkswagen loni dodala na trh o osm procent méně vozů
Kmenové značce automobilového koncernu Volkswagen loni klesl prodej o osm procent na 4,9 milionu aut. Firma to uvedla ve středečním sdělení. Na rozdíl od stejnojmenného mateřského koncernu ale značka nechce kvůli nejistotě poskytnout výhled na celý letošní rok.
Tržby Volkswagenu i přes nedostatek polovodičů meziročně vzrostly o sedm procent na 76,1 miliardy eur. Zásluhu má na tom prodej aut s vyšší marží. O dvě miliardy na 2,5 miliardy eur se zvýšil i provozní zisk.
"V roce 2022 budeme pokračovat v transformaci a v posilování naší odolnosti. V současné době však není možné předvídat průběh války na Ukrajině a zejména dopady na dodavatelské řetězce a na globální ekonomiku jako celek. Ale v roce 2021 jsme položili pevný základ, abychom zvládli i tuto krizi," uvedl ředitel značky Volkswagen osobní vozy Ralf Brandstätter.
Koncern Volkswagen, který je největším výrobcem aut v Evropě a jehož součástí je i česká Škoda Auto, v loňském roce podle předběžných údajů zdvojnásobil provozní zisk na 19,3 miliardy eur. Tržby vzrostly o 12,3 % na 250 miliard eur. Letos čeká automobilka zvýšení tržeb o 8 až 13 %.
Zdroj: ČTK