US MARKETOtevírá za: 15 h 13 m
DOW JONES-0,29 %
NASDAQ+0,00 %
S&P 500-0,07 %
META+7,92 %
TSLA+6,75 %
AAPL+6,18 %

Heineken v prvním čtvrtletí prodal díky uvolnění restrikcí v Evropě více piva, než se čekalo

Nizozemský pivovar Heineken zvýšil v prvním čtvrtletí objem prodaného piva meziročně o 5,2 procenta. Firma těžila především ze znovuotevírání barů v Evropě. Druhý největší výrobce piva na světě ve svém sdělení navzdory nejistotě kolem dopadů války na Ukrajině nezměnil výhled na celý rok.

Heineken sám očekával, že prodá o 3,5 procenta piva více než ve stejném období loni. V samotné Evropě se prodej zvýšil o 11,5 procenta a v barech a restauracích se téměř ztrojnásobil.

"Očekáváme, že rostoucí inflační tlaky ovlivní disponibilní příjem domácností a následné riziko pro spotřebu piva později v průběhu roku," uvedl Heineken. Firma dodala, že čelí rostoucím nákladům, problémům v dodavatelském řetězci a tlaku v důsledku svého rozhodnutí opustit Rusko.

Tržby se v prvním kvartálu zvýšily o 35,9 procenta na 6,99 miliardy. Heineken už v únoru uvedl, že rychle rostoucí inflace by mohla vést k nižší spotřebě piva, což ohrožuje plán firmy zvýšit v roce 2023 provozní marži na 17 procent.

Heineken vlastní více než 300 značek, mimo stejnojmenné Heineken také například Tiger a Sol. V České republice Heinekenu patří pivovary Starobrno, Královský pivovar Krušovice a Velké Březno. Skupina Heineken je dlouhodobě trojkou na českém trhu po Plzeňském Prazdroji a Pivovarech Staropramen.

Zdroj: ČTK

Evropské akcieNizozemskoPivo
Sdílejte:

Nenechte si ujít

Nahoru, nebo dolů #12: Jádro a emise jako never ending story

Nahoru, nebo dolů #12: Jádro a emise jako never ending story

13. 5.-Michaela Nováková, Vendula Pokorná
Česká republika