Škoda Auto v srpnu zvýšila odbyt, za celým koncernem Volkswagen ale zaostává
Automobilka Škoda Auto v srpnu zvýšila celosvětový odbyt o 1,4 % na 54 700 aut. V pátek to uvedl automobilový koncern Volkswagen, jehož je Škoda součástí. Celý koncern, který vedle značek skupiny Volkswagen zahrnuje i značky nákladních aut a autobusů, odbyt zvýšil o 12,7 % na 700 100 vozidel. Škoda v odbytu zaostala za skupinou značek Volkswagen, která dohromady zvýšila odbyt o 11,8 % na 517 400 aut.
Koncern zvyšuje odbyt zejména v Jižní Americe a Číně, daří se mu ale i v Severní Americe. Zhruba třetinový propad odbytu naopak registruje v zemích střední a východní Evropy, méně vozidel prodal i na Blízkém východě a v Africe. Růst odbytu v západní Evropě byl podprůměrný a dosáhl 7,8 %.
Ve skupině značek Volkswagen se nejvíce dařilo stejnojmenné značce osobních aut, která zvýšila odbyt o 17,5 %. Odbyt dodávkových vozidel Volkswagen ale o 1,8 % klesl. Propad zaznamenala součást Seat/Cupra, kde odbyt meziročně klesl o 22 %.
Škoda Auto provozuje v České republice tři výrobní závody, vyrábí ale také v Číně, na Slovensku a v Indii, většinou prostřednictvím koncernových partnerství, dále na Ukrajině a v Kazachstánu ve spolupráci s lokálními partnery. Působí na více než 100 trzích.
Mimo hlavní skupinu, která se zaměřuje na masový trh a do které patří i Škoda, je součástí koncernu Volkswagen i skupina prémiových značek. Do ní patří Audi a Lamborghini/Bentley, její odbyt se zvýšil o 11,3 % na 132 400 vozů. Další skupina se zaměřuje na luxusní sportovní vozy a patří do ní značka Porsche. Ta v srpnu odbyt meziročně zvýšila o 26,7 % na 23 900 vozů.
Skupina nákladních vozidel, která používá označení Traton, zvýšila odbyt o 27,6 % na 26 300 vozů. Do této skupiny patří značky nákladních aut a autobusů MAN, Volkswagen Truck & Bus, Scania a Navistar.
Zdroj: ČTK