Provozní zisk oděvní firmy H&M v prvním fiskálním čtvrtletí vzrostl o 58,2 procenta

Švédskému prodejci oděvů H&M vzrostl v prvním fiskálním čtvrtletí letošního roku provozní zisk na 725 milionů švédských korun (1,5 miliardy Kč) z 458 milionů švédských korun ve stejném období loni. Analytici přitom očekávali, že se firma propadne do ztráty, protože spotřebitelé v souvislosti s inflací omezili výdaje.
Podle průzkumu agentury Refinitiv mezi analytiky měla firma vykázat ztrátu 1,1 miliardy švédských korun. Již dříve firma uvedla, že její tržby se za tři měsíce do konce února zvýšily o 12 procent na 54,87 miliardy švédských korun. V místních měnách tržby stouply o tři procenta. Bez zahrnutí Ruska, Běloruska a Ukrajiny byly tržby vyšší o 16 procent.
Firma uvedla, že konsolidace výdělků její platformy s použitým oblečením Sellpy zvýšila zisk o zhruba miliardu švédských korun. Varovala ale, že celkové prodeje H&M v jarní sezóně v řadě zemí zaostávají kvůli chladnému počasí.
Společnost vykazuje známky toho, že se jí daří dostat náklady pod kontrolu. Stále se však potýkala s problémy v konkurenci s hlavním rivalem, španělskou firmou Inditex, vlastníkem řetězce Zara a dalších značek. Ohrožují ji také expandující internetoví prodejci takzvané rychlé módy, jako jsou SHEIN a Temu.
Zdroj: ČTK