US MARKETOtevírá za: 4 h 34 m
DOW JONES-0,64 %
NASDAQ+1,61 %
S&P 500+0,72 %
META+2,60 %
TSLA+6,75 %
AAPL+1,02 %

Coca-Cola v druhém čtvrtletí zvýšila tržby o šest procent, zlepšila celoroční výhled

Americká společnost Coca-Cola zvýšila ve druhém čtvrtletí tržby o šest procent na 12 miliard dolarů. Největší světový výrobce nealkoholických nápojů díky vyšším cenám a silné poptávce po limonádách, zejména po jeho stejnojmenném nápoji a Spritu, zároveň zlepšil celoroční výhled tržeb a zisku. Firma to uvedla ve středečním sdělení.

Když problémy v dodavatelském řetězci a rusko-ukrajinský konflikt zvýšily ceny komodit, jako je cukr, a také ceny za dopravu, mnoho firem vyrábějících spotřební zboží začalo zdražovat, včetně Coca-Coly. Potřebovaly si tím kompenzovat dopady těchto rostoucích nákladů.

Spotřebitelé přesto stabilně utrácejí za limonády a občerstvení, i když rostoucí úrokové sazby a vyšší ceny potravin je jinak nutí více šetřit a zredukovat výdaje za zbytné zboží. "Vidíme silné zapojení spotřebitelů napříč našimi hlavními značkami, mezi které patří Sprite, Fanta... a Thums Up," řekl po zveřejnění výsledků generální ředitel Coca-Coly James Quincey.

"Spotřebitelé projevili neochotu přejít na privátní značky koly a jiných nápojů, zvýšení cen z velké části přijali," řekl analytik společnosti CFRA Research Garrett Nelson.

Průměrné prodejní ceny společnosti Coca-Cola se ve druhém čtvrtletí zvýšily o deset procent. Firma teď očekává, že růst takzvaných organických tržeb za celý rok dosáhne osmi až devíti procent, zatímco dosud počítala s růstem o sedm až osm procent. Organické tržby neberou v úvahu nedávné akvizice či odprodej majetku. Celoroční růst jádrového zisku na akcii bude podle firmy činit 5 až 6 procent oproti dosud očekávanému růstu o 4 až 5 procent.

"Coca-Cole pomohlo i další čtvrtletí k lepšímu výsledku zvýšení cen. Společnost i nadále využívá svého defenzivního postavení, kdy cykličnost ekonomiky není pro její jádrový byznys zásadním problémem," řekl analytik ze společnosti XTB Štěpán Hájek. "Poptávka po produktech se ukazuje i navzdory vyšším cenám stabilní," dodal.

Čtvrtletní výsledky konkurenční společnosti PepsiCo a výrobců spotřebitelských produktů v Evropě, jako je například Unilever, ukazují na stabilní spotřebitelské výdaje za limonády, občerstvení a další základní položky. Lidem v zásadě nevadí ani opakované zvýšení cen, k němuž firmy přistoupily, aby si kompenzovaly růst nákladů.

Akcie Coca-Coly zahájily dnešní obchodování na burze v New Yorku mírným poklesem, ale držely se nad 62 dolary. Jsou zhruba na stejné úrovni jako na začátku roku.

Zdroj: ČTK

Americké akcieCoca-ColaVýsledková sezóna
Sdílejte:

Nenechte si ujít

Nahoru, nebo dolů #12: Jádro a emise jako never ending story

Nahoru, nebo dolů #12: Jádro a emise jako never ending story

13. 5.-Michaela Nováková, Vendula Pokorná
Česká republika