Čtvrtletní zisk řetězce Ahold Delhaize byl díky vyšším maržím lepší, než se čekalo

Nizozemská maloobchodní skupina Ahold Delhaize zvýšila v druhém čtvrtletí základní provozní zisk o 2,8 procenta na 904 milionů eur. Pomohly dobré marže ve Spojených státech a silný růst tržeb v Evropě. Podnik to uvedl ve svém středečním sdělení. Výsledek překonal očekávání analytiků, kteří v anketě samotné firmy odhadovali provozní zisk na 859 milionů eur, informovala agentura Reuters.
Bez vlivu změn směnných kurzů firma zvýšila tržby o 4,3 procenta na 22,1 miliardy eur. V USA činil základní provozní příjem 623 milionů eur se základní marží 4,6 procenta. V Evropě společnost vykázala základní provozní příjem 267 milionů eur a základní marži 3,2 procenta.
"Pozitivní je, že vidíme více důkazů, že inflace překonala svůj vrchol," uvedl generální ředitel Frans Muller. Stále však ovlivňuje náklady kvůli vyšším výdajům za energie, komodity, dopravu a pracovní sílu, z nichž všechny mají zvláště významný dopad na marže firmy v Evropě, dodal.
Ahold vlastní maloobchodní řetězce Albert Heijn, Stop & Shop, Giant, Food Lion či Hannaford. Na český trh společnost vstoupila v roce 1990, v roce 2016 se Ahold sloučil s belgickou maloobchodní společností Delhaize.
V červenci 2023 firma provozovala po celé České republice pod značkou Albert 337 hypermarketů a supermarketů. Albert v Česku zaměstnává zhruba 20 000 lidí a patří k největším soukromým zaměstnavatelům v zemi.
Zdroj: MarketWatch, ČTK