Zisk McDonald's v třetím čtvrtletí stoupl o 17 %, pomohly akční nabídky
Americkému řetězci restaurací s rychlým občerstvením McDonald's vzrostl ve třetím čtvrtletí čistý zisk o 17 procent na 2,3 miliardy USD. Výsledky překonaly očekávání analytiků díky novým položkám v menu a výhodným akcím. Vyplývá to z pondělního prohlášení společnosti.
Zisk na akcii činil 3,17 dolaru, analytici očekávali zisk jen tři centy na akcii. Tržby stouply o 14 procent na 6,69 miliardy USD, zatímco analytici odhadovali tržby jen na 6,56 miliardy USD. Globální tržby v provozovnách otevřených nejméně rok se zvýšily o 8,8 procenta. Z toho v USA stouply o 8,2 procenta.
McDonald's zvýšil v ceny některých produktů. Současně se ale snažil přilákat zákazníky propagačními akcemi, jako cheesburger za 50 centů, či srpnové slevy až o 60 % v Británii na Big Mac nebo Chicken McNuggets.
Po zvýšení cen v celém odvětví v loňském roce se společnosti podařilo udržet pokrmy z nabídky relativně cenově dostupnější. Firma v červenci uvedla, že zákazníci s ročním příjmem do 45 000 USD utrácejí za každou objednávku méně. Současně ale zaznamenala více zákazníků s vyššími příjmy, kteří místo aby utráceli v dražších restauracích s posezením, raději chodí do hamburgerového řetězce.
Zdroj: ČTK
Aktuality
