US MARKETZavírá za: 3 h 41 m
DOW JONES-0,64 %
NASDAQ+1,61 %
S&P 500+0,72 %
META+2,60 %
TSLA+6,75 %
AAPL+1,02 %

Heureka: Útraty na českém e-commerce trhu se v posledním loňském čtvrtletí vrátily k růstu

Podle Heureka Group dosáhl celkový objem výdajů na českém e-commerce trhu v loňském roce 185 miliard Kč, což představuje pokles o 6 % oproti předchozímu roku. Pokles z rekordních objemů v době covidu-19 tak pokračoval druhým rokem, ale tempo propadu se zmírnilo z 12 % v roce 2022.

Hlavním důvodem loňského poklesu byl opět propad reálných příjmů v důsledku inflace, který vedl kupující k hledání levnějších alternativ. To se projevilo v poklesu průměrné výše objednávky a také přispělo k snížení počtu českých e-shopů asi o půl procenta na 49,9 tisíce.

Jaro loňského roku už naznačovalo stabilizaci prodejů, nicméně dlouhé a teplé léto on-line prodeje opět srazilo. K výraznému oživení došlo na konci roku, kdy čtvrtý kvartál už vykázal meziroční nárůst útrat o dvě procenta. Podle Jana Vetyšky, výkonného ředitele Asociace pro elektronickou komerci, by se už nyní měl český e-commerce trh vrátit k růstu.

Z hlediska struktury prodejů se loni nejvíce zvýšil zájem o sedací soupravy, drogistické a veterinární přípravky. Mezi nejvýrazněji klesající položky patřily ty, které předtím podpořila energetická krize, například elektrocentrály nebo krbová kamna. Za překvapení Heureka označila výrazný propad prodeje notebooků (-16 %), které měly tradičně silné postavení.

Zdroj: J&T Banka

Česká republikaMaloobchod
Sdílejte:

Nenechte si ujít

Nahoru, nebo dolů #12: Jádro a emise jako never ending story

Nahoru, nebo dolů #12: Jádro a emise jako never ending story

13. 5.-Michaela Nováková, Vendula Pokorná
Česká republika