Automobilka Škoda loni téměř ztrojnásobila provozní zisk na 1,77 miliardy eur
Automobilka Škoda loni zvýšila provozní zisk o 182 procent na 1,77 miliardy eur. Tržby se zvýšily o 26 procent na 26,5 miliardy eur. Ve zprávě o hospodaření za loňský rok to ve středu uvedl německý automobilový koncern Volkswagen, jehož je Škoda Auto součástí. Výrobu Škoda loni zvýšila o 16 procent na 888 050 vozidel.
Nejvíce aut Škoda prodává v Evropě, odbyt v západní Evropě se proti předchozímu roku zvýšil o 27,4 procenta. Druhým největším trhem pro ni byla Asie.
"Modely Škoda jsou synonymem pro chytré a decentní provedení, vyznačují se mimořádně prostorným interiérem, nejvyššími standardy funkčnosti, vynikajícím poměrem ceny k výkonu a výrazným designem," uvádí koncern Volkswagen ve své výroční zprávě.
Pokud by se vzaly v úvahu všechny koncernové značky, za které je Škoda zodpovědná v rámci jednotlivých regionů, pak skupina Škoda Auto za loňský rok prodala distribučním firmám 1,06 milionu aut. To je nárůst o 22,4 procenta. Odbyt pouze vozů značky Škoda, tedy aut dodaných zákazníkům, se zvýšil o 18,5 procenta na 866 800. Ve svých českých závodech Škoda loni vyrobila více než 781 000 vozů, v zahraničních závodech pak výroba přesáhla 107 000 vozidel značky Škoda.
Škoda za celý loňský rok prodala 1,1 milionu aut, o rok dříve to bylo zhruba 900 000 aut. "Populární byly u zákazníků především vozy Octavia a plně elektrické auto Enyaq iV," uvedl Volkswagen.
Na výrobě se loni nejvíce podílely vozy Octavia, kterých automobilka vyrobila více než 205 000. Druhým nejvíce vyráběným vozem byl Rapid/Scala, kterých sjelo z výrobních pásů více než 172 000. V obou případech je to více než v roce 2022. Škoda vyrobila i více vozů Kodiaq, Enyaq iV, Superb a Kushaq, naopak výroba vozů Fabia a Karoq/Kamiq se snížila.
Celý koncern Volkswagen za loňský rok zvýšil tržby o 15,5 procenta na 322,3 miliardy eur, uvedl dnes koncern ve výroční zprávě. Provozní zisk se zvýšil zhruba o dvě procenta na 22,58 miliardy eur.
Škoda Auto zaměstnává zhruba 37 000 lidí. Provozuje tři výrobní závody v České republice. Má výrobní kapacity v Číně, na Slovensku a v Indii, většinou prostřednictvím koncernových partnerství, a ve spolupráci s lokálním partnerem také na Ukrajině. Loni v říjnu automobilka oznámila, že se od letošního roku vrací na trh v Kazachstánu.
Zdroj: ČTK