US MARKETOtevírá v 15:30
S&P 500+0,13 %
NASDAQ-0,21 %
DOW JONES+0,16 %
PX+0,35 %
ČEZ+0,54 %
NVIDIA-2,47 %

Čistý zisk čínské firmy Huawei v prvním pololetí stoupl o 18 %

Čistý zisk čínského technologického gigantu Huawei za prvních šest měsíců letošního roku stoupl o 18 % na 54,9 miliardy jüanů (174,7 miliardy Kč). Hospodaření podpořil vysoký prodej chytrých telefonů a navzdory americkým sankcím se firmě daří i v oblasti komponent pro chytrá auta. Uvedla to ve čtvrtek společnost. Výnosy stouply o 34,3 % na 417,5 miliardy jüanů. To je nejvyšší pololetní údaj od roku 2020.

Redakce IW
Redakce IW
29. 8. 2024 | 11:46
Asijské akcie

Firma neupřesnila výsledky jednotlivých divizí. Mluvčí agentuře Reuters řekl, že výsledky hlavní spotřebitelské divize, která zahrnuje chytré telefony a osobní počítače, a divize komponent pro chytré automobily byly silné. Divize zaměřené na informační a komunikační technologickou infrastrukturu, cloud a digitální energetiku vykázaly stabilní výsledky. Mluvčí také upozornil, že zisk za první pololetí nebyl navýšen o prodej majetku, jak tomu bylo ve stejném období loni.

Podle údajů výzkumné společnosti Canalys dodala firma v prvním pololetí zákazníkům v Číně 22,2 milionu chytrých telefonů. To bylo o 55 % více než ve stejném období loni. Firma se loni vrátila na trh s prémiovými chytrými telefony 5G, když představila řadu Mate 60. Letos přidala prémiovou řadu P. Většina prodeje však zůstává omezena na domácí trh.

Uvedení nových telefonů Huawei na trh bylo v Číně oslavováno jako triumf nad americkými sankcemi. Ty od roku 2019 brání společnosti v přístupu k americkým čipům a dalším technologiím. Washington považuje firmu za riziko pro národní bezpečnost, což však společnost odmítá.

V posledních čtyřech letech zaznamenala firma Huawei také významný růst v divizi inteligentních automobilových řešení. Chce se stát dominantním dodavatelem softwaru a komponent pro inteligentní elektromobily a uzavřela smlouvy s řadou výrobců automobilů.

Zdroj: ČTK

Asijské akcieMobilní telefonyTelekomunikaceVýsledková sezóna
Sdílejte:

Nenechte si ujít

Je AI už bublina, nebo stále příležitost století? Na konferenci Market Mood padly odpovědi

Je AI už bublina, nebo stále příležitost století? Na konferenci Market Mood padly odpovědi

22. 10.-Michaela Nováková, Vendula Pokorná
Investiční portfolio