US MARKETOtevírá v 15:30
S&P 500+0,13 %
NASDAQ-0,21 %
DOW JONES+0,16 %
PX+0,35 %
ČEZ+0,54 %
NVIDIA-2,47 %

Tržby z povánočních výprodejů e-shopů letos porostou až o 15 procent

České domácnosti v domácích on-line obchodech v povánočních výprodejových akcích utratí o 10–15 % více než loni. Kupní síla i poptávka domácností totiž rostou a obchodníci letos více investují do propagace slevových akcí.

Redakce IW
Redakce IW
18. 1. 2025 | 18:23
Česká ekonomika

K nárůstu tržeb přispívá kombinace vyšších reálných příjmů lidí a určité opatrnosti části domácností v předvánočním období. Lidé se naučili více vyčkávat na výraznější slevy po Vánocích.

Trend zájmu o povánoční výprodeje se příliš nemění, nicméně oproti minulým letům se objevují drobné rozdíly. Češi už v posledních letech přistupují k nákupům strategičtěji. Akce jako Black Friday a předvánoční slevy si našly pevné místo v nákupních kalendářích a zájem o ně je obrovský. Přesto povánoční výprodeje zůstávají důležitou součástí sezóny, kdy lidé cílí na zboží, které pod stromečkem chybělo nebo bylo příliš drahé před svátky.

Dlouhodobě zájem o slevové akce v průběhu roku roste, na konkrétní slevové akce se zájemci loni proklikli o 14 % více než o rok dříve. Největší zájem je o slevy v oblasti elektroniky (+22 %), módy a sportovního vybavení. Právě toto zboží přitom nejvíce táhne i v době povánočních výprodejů, přidávají se i různé produkty pro domácnost.

Kromě rychlého růstu nákupů v českých e-shopech stále více lidí nakupuje na zahraničních e-shopech, kam již míří zhruba polovina útrat českých kupujících. České e-shopy na tuto rostoucí konkurenci zareagovaly včas. Expandují do všech segmentů maloobchodu, což spotřebitelům často umožňuje nakupovat zboží na jednom místě. Českým e-shopům se také oproti minulosti výrazně více daří expandovat do zahraničí.

Tržby v maloobchodu začaly růst již loni v létě a na podzim jejich tempo růstu přesáhlo 5 %. Po období poklesu rovněž loni začaly reálně růst mzdy, ve 3. čtvrtletí průměrná mzda meziročně vzrostla reálně o více než 5 % a přesáhla 45 tisíc korun.

Zdroj: PPC Profits

Česká ekonomikaČeská republikaMaloobchodSpotřebitelé
Sdílejte:

Nenechte si ujít

Je AI už bublina, nebo stále příležitost století? Na konferenci Market Mood padly odpovědi

Je AI už bublina, nebo stále příležitost století? Na konferenci Market Mood padly odpovědi

22. 10.-Michaela Nováková, Vendula Pokorná
Investiční portfolio