US MARKETOtevírá v 15:30
DOW JONES-0,38 %
NASDAQ-0,50 %
S&P 500-0,50 %
ČEZ-0,23 %
KB-0,68 %
Erste+0,50 %

Americké maloobchodní tržby v březnu vzrostly o 1,4 %, spotřebitelé nakupovali před zavedením cel

Maloobchodní tržby ve Spojených státech v březnu meziměsíčně vzrostly o 1,4 %, což je největší nárůst od loňského léta. Hlavním důvodem byl prudký růst prodeje automobilů, protože spotřebitelé se snažili předzásobit před dubnovým zavedením 25% cel na dovoz vozidel. Analytici však varují, že růst může být krátkodobý, protože vyšší ceny a nejistota ohledně obchodní politiky mohou v dalších měsících omezit spotřebitelské výdaje. Analytici čekali růst tržeb o 1,3 %. Výsledek je výrazně vyšší než únorový nárůst o 0,2 %, v lednu tržby klesly o 1,2 %. Podle údajů amerického ministerstva obchodu dosáhly celkové tržby 734,9 miliardy dolarů.

Hlavním tahounem růstu byly prodeje automobilů, které vzrostly o 5,3 %, protože spotřebitelé se snažili nakoupit před zavedením 25% cel na dovoz vozidel, které vstoupily v platnost začátkem dubna. Prodeje elektroniky vzrostly o 0,8 % a sportovního vybavení o 2,4 %. Po vyloučení prodejů automobilů činil celkový nárůst maloobchodních tržeb 0,5 %.

Navzdory tomuto růstu ekonomové varují, že se jedná o jednorázový efekt způsobený předzásobením před zavedením cel. Očekává se, že vyšší ceny a nejistota ohledně obchodní politiky povedou v následujících měsících k poklesu spotřebitelských výdajů. Spotřebitelská důvěra je již nyní na tříletém minimu a očekávání inflace dosáhlo nejvyšší úrovně od roku 1981.

Zdroj: AP

Ekonomické a tržní indikátoryMaloobchodSpojené státy americké (USA)Spotřebitelé
Sdílejte:

Nenechte si ujít

MrBeast: Génius éry sdílení, patron digitální naděje i trn v oku

MrBeast: Génius éry sdílení, patron digitální naděje i trn v oku

17. 9.-Andrej Rády
Byznys a podnikání