Foxconn hlásí silný zisk, ale snižuje výhled kvůli rizikům
Foxconn dosáhl v prvním čtvrtletí 91% růstu zisku a překonal očekávání analytiků. Navzdory silným výsledkům však největší světový smluvní výrobce elektroniky snížil roční výhled kvůli nejistotám spojeným s americkými cly a kurzovými vlivy.
Společnost Foxconn Technology Group, známá také jako Hon Hai Precision Industry, oznámila silné výsledky za první čtvrtletí, ale současně snížila roční výhled. Firma uvedla, že v roce 2025 očekává "silnější" tržby než loni, zatímco dosud počítala s "výrazně silnějším" růstem.
Předseda představenstva Young Liu během středečního hovoru k výsledkům investorům sdělil, že rychle se měnící cla ze strany USA, jejich dopady na globální dodavatelské řetězce a nepříznivé pohyby měnových kurzů vytvářejí větší míru nejistoty.
Prezident Donald Trump začátkem dubna uvalil 32% clo na tchajwanské zboží, později však vyhlásil 90denní odklad. I tak však zůstává v platnosti 10% clo, a nejistota ohledně dalších tarifů, včetně těch vůči Číně a konkrétním sektorům, přetrvává.
Čistý zisk Foxconnu ve čtvrtletí vzrostl meziročně o 91 % na 42,11 miliardy tchajwanských dolarů (1,38 miliardy amerických dolarů), čímž firma překonala očekávání analytiků. Tržby stouply o 24 % na 1,644 bilionu TWD.
Foxconn čelí také silnějšímu tchajwanskému dolaru, což snižuje konkurenceschopnost vývozu. Finanční ředitel David Huang uvedl, že každé posílení kurzu o 1 TWD vůči americkému dolaru snižuje roční tržby firmy přibližně o 3 % a hrubou marži o 0,1 procentního bodu.
Pozitivní zprávou je však silný výkon divize zaměřené na umělou inteligenci, která se stává klíčovým tahounem růstu. Výnosy z prodeje AI serverů mají podle firmy v roce 2025 překročit 1 bilion TWD. Segment cloudových a síťových produktů, včetně AI serverů, tvořil 34 % tržeb za první čtvrtletí, hned po největším segmentu chytré spotřební elektroniky (40 %).
Foxconn, známý především jako dodavatel iPhonů pro Apple, hraje stále důležitější roli také při výrobě AI serverů pro americké technologické giganty jako Amazon a Nvidia. Firma za účelem posílení odolnosti dodavatelského řetězce investuje do regionálních výrobních kapacit. Dnes má provozy a kanceláře ve 24 zemích, což podle vedení zvyšuje flexibilitu a snižuje dopady cel.
Liu rovněž odmítl obavy ohledně nadměrných investic do AI v souvislosti s levnějšími modely. Dodal, že poptávka ze strany severoamerických klientů zůstává silná.
Zdroj: Morningstar