Zisk AutoZone klesl o 6,6 %, firmu sráží měnové výkyvy a slabší poptávka
Společnost AutoZone oznámila meziroční pokles zisku o 6,6 % za třetí čtvrtletí. Maloobchodník s autodíly čelí tlaku ze strany měnových kurzů, vyšších nákladů a opatrnějších spotřebitelů. Tržby však překonaly očekávání.
Společnost AutoZone, jeden z největších amerických prodejců autodílů, v úterý oznámila pokles čtvrtletního zisku o 6,6 %. Výsledek je důsledkem oslabené spotřebitelské poptávky a nepříznivých měnových vlivů, které zatížily marže společnosti.
Čistý zisk za třetí fiskální čtvrtletí skončil na úrovni 608,4 milionu dolarů, neboli 35,36 dolaru na akcii, oproti 651,7 milionu dolarů (36,69 dolaru na akcii) ve stejném období loňského roku.
Naopak tržby zaznamenaly meziroční růst o 5,4 % na zhruba 4,5 miliardy dolarů, čímž překonaly odhady analytiků, kteří očekávali výnosy kolem 4,36 miliardy dolarů, uvádí data společnosti LSEG.
Domácí tržby na prodejnách otevřených déle než rok vzrostly o 5 %, což je zlepšení oproti stagnaci ve stejném období loňského roku. Ke zlepšení přispěla zejména stabilní poptávka ze strany komerčních zákazníků.
Navzdory vyšším tržbám však firma nadále čelí tlaku na ziskovost. Spotřebitelé omezují výdaje kvůli obavám z recese a vyšších životních nákladů. Kromě toho odvětví zápasí s rostoucími náklady v dodavatelském řetězci, způsobenými i celní politikou prezidenta USA. Trumpovy změny celních sazeb a výbušná obchodní rétorika navíc přispívají k nestabilitě globálních trhů a posilování amerického dolaru, což má dopad na zahraniční operace AutoZone.
Zdroj: Reuters
Aktuality
