Bath & Body Works překonala odhady zisku, není totiž ohrožena cly
Výrobce vůní a produktů osobní péče Bath & Body Works překonal odhady zisku za první čtvrtletí, přičemž těží z domácího zásobovacího řetězce a rostoucí poptávky po svých produktech. Firma udržela celoroční výhled a její akcie po zveřejnění výsledků stouply o 3 %.
Společnost Bath & Body Works ve čtvrtek oznámila lepší než očekávaný zisk za první čtvrtletí, když vykázala 49 centů na akcii oproti odhadovaným 47 centům, vyplývá z údajů agentury LSEG. Tržby společnosti meziročně vzrostly o 3 % na 1,42 miliardy dolarů, což odpovídá očekávání trhu.
Na rozdíl od mnoha konkurentů je firma relativně chráněna před dopady cel, protože většinu zboží vyrábí v USA. Pouze 10 % zboží pochází z Číny a další 7 % z Kanady a Mexika. Díky tomu se společnosti daří lépe reagovat na nejistotu spojenou s obchodní politikou prezidenta Donalda Trumpa, která podnítila obavy z recese a opatrnější spotřebitelské chování.
Podle finanční ředitelky Evy Borattové firma efektivně využívá domácí dodavatelský řetězec a zaměřuje se na inovace ve vůních a kvalitní produkty za příznivé ceny, což jí umožňuje držet krok s proměnlivou poptávkou.
Bath & Body Works investovala do marketingových kampaní a sezónních produktových novinek, jako jsou velikonoční svíčky Sweet Carrot Cake nebo nové varianty vůní Wallflowers. Firma také úspěšně oslovuje mladší zákazníky tím, že své výrobky propaguje jako cenově dostupný luxus a ideální dárky.
Navzdory ekonomickému tlaku způsobenému inflací a cly firma potvrdila svůj celoroční výhled tržeb i zisků. Akcie společnosti na zprávu reagovaly růstem o přibližně 3 % v předobchodní fázi.
Zdroj: Reuters