US MARKETOtevírá v 15:30
DOW JONES-0,10 %
NASDAQ+0,13 %
S&P 500-0,03 %
ČEZ+0,17 %
KB+0,10 %
Erste-1,02 %

AI avataři v tzv. livestream shoppingu prodávají lépe než lidé

Avataři vytvoření umělou inteligencí dnes dokáží prodávat lépe než skuteční lidé. Potvrdila to spolupráce čínské technologické firmy Baidu a jednoho z nejznámějších čínských livestreamerů Luo Yonghaa. Ten spolu se svým spolumoderátorem Siao Mu použil své digitální dvojníky během více než šestihodinového přenosu na platformě Youxuan, kterou provozuje Baidu. Výsledkem byly prodeje za 55 milionů jüanů (7,65 milionu dolarů).

19. 6. 2025 | 11:47

Předchozí přenos Luo Yonghaa trval o dvě hodiny méně a přinesl podstatně nižší tržby. Luo přiznal, že šlo o jeho první zkušenost s využitím digitálního člověka při prodeji zboží živě. Na sociální síti Weibo uvedl, že ho účinek virtuální postavy vyděsil a že je tím ohromen.

Luo začal s livestreamingem v roce 2020 na platformě Douyin, kde si získal desítky milionů sledujících. Jeho digitální avatar vznikl na základě generativního AI modelu od Baidu, který byl trénován na pětiletém archivu videí, aby napodobil jeho styl a humor.

Wu Jialu z Luoovy společnosti Be Friends Holding uvedl, že jde o zlomový okamžik pro čínský livestreamingový průmysl. Digitální lidé totiž výrazně snižují náklady, není potřeba najímat štáb ani vybavovat studio a navíc mohou vysílat nonstop.

I když byli původně vůči digitálním avatarům skeptičtí, Wu říká, že technologie Baidu je v současnosti nejlepší na trhu. Zatímco dříve byly pokusy o digitální vysílání omezené, dnešní nástroje umožňují plynulé a přesvědčivé přenosy.

Od pandemie se livestreaming stal klíčovým prodejním kanálem v Číně. Platforma Douyin už překonala JD.com a blíží se dominanci Alibaby. Do oblasti digitálních avatarů se pustili i další technologičtí giganti, včetně Tencentu.

Analytici ale upozorňují, že zboží prodané přes livestreaming bývá často impulzivně nakupováno a má vysokou míru vrácení. Wu dodává, že největší výzvou už není technologie, ale regulace a požadavky platforem, digitální postavy musí dodržovat pravidla reklamy a každá platforma má svá specifika. Například Douyin omezil využívání AI avatarů, pokud aktivně nekomunikují s diváky.

Zdroj: CNBC

TechnologieUmělá inteligence (AI)
Sdílejte:

Nenechte si ujít

Miliardové zisky za kvartál. Tohle jsou vítězové české výsledkové sezóny

Miliardové zisky za kvartál. Tohle jsou vítězové české výsledkové sezóny

13. 6.-Tomáš Beránek, Vendula Pokorná
Akcie ČR