US MARKETOtevírá v 15:30
S&P 500+0,23 %
NASDAQ+0,80 %
DOW JONES+0,34 %
PX-0,05 %
ČEZ-0,62 %
NVIDIA+5,11 %

Meta přestane v EU od října prodávat politickou reklamu kvůli nové regulaci

Technologický gigant Meta oznámil, že od října ukončí prodej a zobrazování politické reklamy v zemích Evropské unie. Reaguje tak na novou legislativu TTPA, která podle firmy přináší nepřiměřenou právní nejistotu a složitost pro inzerenty i platformy.

25. 7. 2025 | 16:28

Meta v oficiálním blogovém příspěvku označila nové povinnosti za "neproveditelné" a dodala, že zákon zavádí "značné dodatečné nároky na naše procesy a systémy", čímž vytváří nepřijatelnou míru složitosti a právní nejistoty.

TTPA požaduje, aby politická reklama byla jasně označena a doplněna informacemi o zadavateli, souvisejících volbách nebo referendu, ceně kampaně a způsobu cílení. Nově bude také nutné získat výslovný souhlas uživatelů se zpracováním jejich dat pro účely politické reklamy, a zároveň bude zakázáno využívat některé citlivé osobní údaje, například etnický původ nebo politické názory, k profilování.

Meta uvedla, že ve snaze přizpůsobit se nové legislativě konzultovala její výklad s evropskými úřady, ale došla k závěru, že by musela změnit systém reklamy způsobem, který by "nefungoval pro inzerenty ani uživatele". "Znovu vidíme, jak regulace fakticky nutí stáhnout oblíbené produkty a služby z trhu, čímž snižuje výběr a konkurenci," uvedla firma.

Podobné rozhodnutí oznámil také Google, který stejně jako Meta plánuje ukončit politickou inzerci v EU do října. I on varoval před významnými provozními a právními komplikacemi, které nová pravidla přinášejí.

Zdroj: TechCrunch

Alphabet (Google)Americké akcieEvropská unieMeta Platforms (Facebook)PolitikaPrávoRegulaceReklama a marketing
Sdílejte:

Nenechte si ujít

Akciový trh je asymetricky nakloněný býkům, chce to ale někdy hodně pevné nervy

Akciový trh je asymetricky nakloněný býkům, chce to ale někdy hodně pevné nervy

20. 10.-Andrej Rády
Akciový trh