Meta přestane v EU od října prodávat politickou reklamu kvůli nové regulaci
Technologický gigant Meta oznámil, že od října ukončí prodej a zobrazování politické reklamy v zemích Evropské unie. Reaguje tak na novou legislativu TTPA, která podle firmy přináší nepřiměřenou právní nejistotu a složitost pro inzerenty i platformy.
Meta v oficiálním blogovém příspěvku označila nové povinnosti za "neproveditelné" a dodala, že zákon zavádí "značné dodatečné nároky na naše procesy a systémy", čímž vytváří nepřijatelnou míru složitosti a právní nejistoty.
TTPA požaduje, aby politická reklama byla jasně označena a doplněna informacemi o zadavateli, souvisejících volbách nebo referendu, ceně kampaně a způsobu cílení. Nově bude také nutné získat výslovný souhlas uživatelů se zpracováním jejich dat pro účely politické reklamy, a zároveň bude zakázáno využívat některé citlivé osobní údaje, například etnický původ nebo politické názory, k profilování.
Meta uvedla, že ve snaze přizpůsobit se nové legislativě konzultovala její výklad s evropskými úřady, ale došla k závěru, že by musela změnit systém reklamy způsobem, který by "nefungoval pro inzerenty ani uživatele". "Znovu vidíme, jak regulace fakticky nutí stáhnout oblíbené produkty a služby z trhu, čímž snižuje výběr a konkurenci," uvedla firma.
Podobné rozhodnutí oznámil také Google, který stejně jako Meta plánuje ukončit politickou inzerci v EU do října. I on varoval před významnými provozními a právními komplikacemi, které nová pravidla přinášejí.
Zdroj: TechCrunch
Aktuality
