Meta zavádí v Británii placené verze Facebooku a Instagramu bez reklam
Společnost Meta oznámila, že v příštích týdnech nabídne uživatelům ve Spojeném království možnost předplatného Facebooku a Instagramu bez reklam. Cena bude 2,99 libry měsíčně na webu a 3,99 libry na mobilních platformách, přičemž bezplatná verze s cílenou reklamou zůstane zachována.
Meta Platforms v pátek uvedla, že začne v Británii nabízet předplatitelskou verzi Facebooku a Instagramu bez reklam. Uživatelé si tak budou moci zvolit mezi bezplatným využíváním služeb s cílenou reklamou nebo placeným předplatným, které zajistí, že jejich data nebudou použita k reklamním účelům.
Nové tarify budou stát 2,99 libry měsíčně při využívání přes webové rozhraní a 3,99 libry na iOS a Androidu. Meta již podobnou nabídku zavedla v zemích Evropské unie v reakci na přísnější pravidla ochrany osobních údajů.
Podle firmy je cílem nabídnout uživatelům větší kontrolu nad jejich online prostředím a zároveň zachovat model bezplatných služeb financovaných z reklamy. Britský úřad pro ochranu osobních údajů v minulosti vyjádřil obavy z toho, jak platformy nakládají s osobními daty pro účely cílení reklam.
Krok Mety zapadá do širšího trendu, kdy technologické společnosti reagují na sílící tlak regulátorů a mění způsoby, jakým funguje online reklama. Podobné změny už dříve oznámily Apple i Google. Reklamní příjmy tvořily loni zhruba 98 procent z celkových 164,5 miliardy dolarů tržeb společnosti Meta, takže hledání rovnováhy mezi ochranou soukromí a udržením reklamního byznysu zůstává pro firmu klíčové.
Zdroj: Bloomberg