Český a slovenský e-commerce využívá AI zatím hlavně k jednoduchým činnostem
Umělá inteligence se v české a slovenské e-commerce prosazuje, zatím ale pracuje zejména na jednodušších operativních úkonech. Podle aktuálního průzkumu společnosti Seyfor realizovaného ve spolupráci s agenturou B-inside využívá AI intenzivně pouze deset procent e-shopů,
Více než čtvrtina dotázaných společností je teprve na začátku a třináct procent s nasazením AI vůbec nepočítá. Umělá inteligence je tedy jen výjimečně zapojována do procesů, které mají přímý vliv na strategické řízení a dlouhodobou konkurenceschopnost firem. Naopak globální trh s AI v e-commerce podle analytické společnosti Coherent Market Insights letos přesáhne hodnotu 7,6 miliardy dolarů a jeho objem roste každoročně o více než 25 procent.
E-shopy, které umělou inteligenci již do svých procesů implementovaly, ji nejčastěji využívají pro generování obsahu. Zhruba 85 % respondentů z řad e-commerce podnikatelů svěřuje AI tvorbu návrhů textů na web, 67 % ji nechává generovat produktové popisy a 65 % si ji bere na pomoc při přípravě newsletterů. Uplatnění nachází AI také v oblasti přípravy obsahu pro sociální sítě (63 %) a vizuálů, například při generování či vylepšování obrázků (44 %).
"Tento trend pozorujeme napříč mnoha odvětvími, nejen v e-commerce. Tvorba obsahu bývá přirozeně prvním krokem, kterým firmy začínají pronikat do světa umělé inteligence. Jedná se o oblast, kde jsou výsledky rychle viditelné a relativně snadno měřitelné. Reálný potenciál AI je ale mnohem širší," uvádí Tomáš Komárek, ředitel Money ERP a Vario ve společnosti Seyfor.
Zdroj: Seyfor
Aktuality

