Akcie StubHub zlevnily o 24 %, firma odmítla zveřejnit výhled na čtvrté čtvrtletí
Společnost StubHub, jeden z největších světových prodejců vstupenek na koncerty a živé akce, šokovala investory tím, že nepředložila finanční odhad na aktuální čtvrtletí. Firma tvrdí, že termíny zahájení prodeje velkých koncertů se letos posouvají a krátkodobou poptávku nelze přesně předvídat. I když výsledky za třetí čtvrtletí překonaly očekávání, cena akcií se prudce propadla.
CEO Eric Baker investorům vysvětlil, že posuny v termínech, kdy velké koncertní šňůry dávají lístky do prodeje, výrazně komplikují předvídání poptávky v jednotlivých měsících. Firma proto tvrdí, že se zaměřuje na dlouhodobou strategii a krátkodobý výhled poskytne až v rámci výsledků za Q4 — tentokrát už i s odhadem pro rok 2026.
Finanční ředitelka Connie James připomněla, že několik velkých turné, která obvykle vstupují do prodeje ve čtvrtém čtvrtletí, začala prodávat už v září. Není proto jasné, jak se prodeje budou vyvíjet v listopadu a prosinci. Analytici z Wedbush uvedli, že je rozhodnutí společnosti zaskočilo a že nedostatek výhledu zvyšuje nejistotu investorů.
Rozhodnutí přitom zastínilo solidní třetí čtvrtletí, první od zářijového uvedení firmy na burzu. Tržby meziročně vzrostly o 8 % na 468,1 milionu dolarů, nad odhady analytiků. Hrubá hodnota prodaných vstupenek (GMS) stoupla o 11 % na 2,43 miliardy dolarů.
StubHub však vykázal čistou ztrátu 1,33 miliardy dolarů, způsobenou jednorázovými náklady na akciové odměny spojené s IPO. Jiní letošní nováčci na burze, jako Klarna, Figma nebo Circle, si naopak vedou mnohem lépe. Cenné papíry StubHub od IPO odepsaly téměř 40 % své hodnoty.
Zdroj: CNBC

