Budoucnost retailu je v propojení e-shopů a kamenných prodejen
Evropský retail prochází jednou z nejzajímavějších transformací za poslední desetiletí. Ještě nedávno to vypadalo, že e-commerce postupně pohltí klasické kamenné obchody, ale aktuální průzkum společnosti Colliers naznačuje, že budoucnost maloobchodu spočívá v kombinaci obou způsobů.
"Retail už nevolí mezi online prodejem a kamennými pobočkami, vyhrávají plynulé vícekanálové strategie, které osloví zákazníky tam, kde se právě nacházejí," říká Katarína Brydone, ředitelka Colliers v České republice. "Nejnovější data ukazují, že maloobchodníci, kteří se zaměří na inovace a integraci obou přístupů, mají největší šanci uspět.“
Podíl prodejů mimo fyzické prodejny dosáhl v roce 2024 na vybraných evropských trzích průměrně 14 procent, což představuje mírný nárůst po poklesu následujícím po pandemii. Počet online prodejů je obecně vyšší v západní Evropě a severských zemích, kde tomu nahrává robustní digitální infrastruktura. Střední a východní Evropa, včetně České republiky, zatím v této oblasti zaostává. Pro srovnání Spojené státy vedou světovou tabulku s podílem online prodejů 33,7 procenta, Čína následuje s 31,2 procenty a Spojené Království se dostává na 23,2 procenta.
Zdroj: Colliers


