Amazon zpřístupňuje firmám testování satelitní služby Leo
Amazon začal vybraným podnikům umožňovat pilotní využívání své satelitní internetové služby Leo, která vznikla přejmenováním původního projektu Kuiper. Firma chce před komerčním uvedením získat zpětnou vazbu a doladit službu tak, aby byla konkurenceschopná vůči dominantnímu Starlinku od SpaceX.
Amazon v pondělí oznámil start podnikové předpremiéry své satelitní služby Leo. Vybraným firmám dává k dispozici produkční hardware i software, aby v reálném provozu otestovaly funkčnost připojení z nízké oběžné dráhy a poskytly Amazonu zpětnou vazbu před širším uvedením služby.
Služba Amazon Leo navazuje na dřívější projekt Kuiper. Amazon během posledních měsíců vypustil více než 150 satelitů prostřednictvím partnerů, mezi nimiž nechybí ani SpaceX. Plánovaná konstelace má zahrnovat přes 3 200 družic.
Testování zahrnuje vysokokapacitní terminály "Pro" i nově představené antény "Ultra", které podle Amazonu umožňují rychlosti stahování až 1 Gb/s a upload až 400 Mb/s. Společnost zatím nezveřejnila ceny ani termín, kdy bude služba dostupná pro běžné uživatele.
Amazon Leo má ambici konkurovat satelitní síti Starlink, která má na orbitě téměř 9 000 satelitů a drží výrazný náskok. Amazon však zdůrazňuje, že kombinace vlastních datových center, kolokačních prostor a partnerských sítí mu umožní rychle rozšiřovat pokrytí.
Zdroj: CNBC

