GameStop zklamala tržbami, dál bojuje s přechodem na digitální prodej
GameStop ve třetím čtvrtletí nedosáhla očekávaných tržeb. Firma se potýká s ústupem fyzického prodeje her a nedaří se jí prosadit v digitálních službách, což ve středu srazilo akcie až o pět procent.
Společnost GameStop zveřejnila výsledky za třetí čtvrtletí, které ukazují pokračující problémy s přechodem na digitální podnikání. Tržby dosáhly 821 milionů dolarů a výrazně zaostaly za očekáváním analytiků, kteří podle údajů LSEG předpokládali 987 milionů dolarů. Reakce trhu byla okamžitá a akcie společnosti ve středu oslabily zhruba o pět procent.
Firma, která dříve dominovala fyzickému prodeji her, se už několik let snaží přizpůsobit rychle rostoucí poptávce po digitálních verzích titulů, streamovacích službách a předplatném. Výrazně investovala do e-commerce, partnerství s vydavateli i prodeje sběratelských produktů, avšak tyto kroky zatím nevedou k očekávanému růstu.
Celé odvětví prochází změnou, protože hráči stále častěji nakupují online a výrobci jako Microsoft či Sony tlačí model předplatných a cloudového hraní. To vede k poklesu zájmu o fyzické kopie her a oslabuje pozici specializovaných kamenných prodejen. Současně se GameStop potýká s konkurencí velkých internetových obchodů, zejména Amazonu, které přebírají většinu online poptávky.
Výnosy z hardwaru a příslušenství, kam spadají i nové a bazarové hry, meziročně klesly o dvanáct procent. Společnost mezitím dál čelí vysoké volatilitě na burze, která se objevila po známé vlně takzvaných meme akcií v roce 2021. GameStop tvrdí, že bude pokračovat v posilování digitální nabídky a chce rozšířit portfolio exkluzivních produktů.
Zdroj: Reuters
