Footshop prochází nejdůležitější částí roku, vánoční nákupy mají výrazně podpořit marži
Footshop, přední evropský prodejce streetwearové a sportovní módy, zažívá nejdůležitější část roku. Vánoční období začínající Black Friday představuje pro firmu klíčové dva měsíce, kdy obrat výrazně převyšuje čísla zbytku roku. V letošní vánoční kampani, která je určena primárně pro český a polský trh, Footshop vsází na emoce. S její podporou chce skupina dosáhnout 50% nárůstu marže, což představuje 150 milionů korun.
Zatímco během roku se Footshop primárně zaměřuje na generaci Z (18–27 let), v předvánočním období se snaží oslovit širší věkovou skupinu 18–50 let. Právě v tomto období přicházejí značky s řadou produktových novinek v rámci vrcholící podzimně-zimní kolekce, což zákazníci hojně využívají k pořizování vánočních dárků.
"Chceme oslovit nejen naše stávající zákazníky, ale i jejich rodiče a rodinné příslušníky, kteří hledají dárky pro své blízké, a zároveň věříme, že dokážeme oslovit našimi produkty i je samotné," vysvětluje Viktor Švamberk, marketingový manažer Footshopu.
V loňské předvánoční sezóně nakoupilo alespoň jednou on-line až 93 % zákazníků Footshopu, přičemž oblečení, obuv a doplňky patřily do tří nejčastěji kupovaných kategorií. Tržby v e-commerce v loňském roce dosáhly 194 miliard korun a uvádí se, že vánoční nákupy mají na celkovém obratu zhruba třetinový podíl.
Za poslední loňské čtvrtletí Footshop vykázal tržby 420 milionů korun, pro letošní rok očekává dvouciferný nárůst. K výsledkům pozitivně přispěly prodeje v průběhu týdne Black Friday, které se v meziročním srovnání zdvojnásobily, přičemž na všech trzích Footshop dosáhl minimálně dvouciferného růstu.
S podporou letošní kampaně chce Footshop dosáhnout 30% znalosti značky podle metriky Behavio (meziroční nárůst o čtyři procentní body) a 50% nárůstu marže na 150 milionů korun.
Zdroj: Footshop
Aktuality


