Amazon otevře obchod s módním oblečením, využije moderní technologie

Americký internetový prodejce Amazon letos otevře svůj první kamenný obchod s oblečením, který bude využívat moderní technologie. Mimo jiné zákazníkům za pomoci algoritmu nabídne, co by si měli vyzkoušet.

Obchod Amazon Style blízko Los Angeles bude mít rozlohu 2787 metrů čtverečních. Modelové zboží bude umístěno na stojanech a zákazníci si pomocí mobilní aplikace Amazonu naskenují kód zboží, které se jim líbí, a vyberou barvu a velikost, kterou požadují. Aby si mohli vyzkoušet oblečení, zařadí se do virtuální fronty na zkušební kabinku, kterou odemknou svým chytrým telefonem, jakmile bude připravena.

Zkušební kabinka bude vypadat jako šatna s osobním prostorem, ze které nebude muset zákazník odejít, pokud bude chtít pokračovat v nákupech, uvedla výkonná ředitelka Amazon Style Simoina Vasenová. V každé kabince bude dotyková obrazovka, pomocí které bude moci nakupující požádat o další zboží. To mu personál obchodu doručí do bezpečné oboustranné skříně do několika minut.

"Je to jako kouzelná skříň se zdánlivě nekonečným výběrem," uvedla Vasenová. Kromě oblečení bude obchod nabízet i obuv a doplňky.

Dotykové obrazovky také kupujícím navrhnou zboží k vyzkoušení. Amazon si uchová záznamy o zboží, které zákazník naskenuje, a jeho algoritmus na základě toho nabídne zákazníkovi další, podobné zboží. Zákazníci také budou moci vyplnit dotazník o svém stylu. Když vstoupí do zkušební kabinky, budou pak mít připravené nejen zboží, které si vybrali, ale také další, které vybral Amazon.

Amazon už dříve představil technologii, která pomáhá zákazníkům při výběru oblečení. Nový obchod má za cíl přilákat širokou škálu kupujících a nabídnout stovky značek, dodala Vasenová. Odmítla však uvést jakékoliv další podrobnosti.

Vstup Amazonu do kamenných obchodů s módou přichází v době, kdy podnik sesadil firmu Walmart z prvního místa v prodeji oblečení v USA, mimo jiné díky rozmachu prodeje přes internet v době pandemie. Amazon se v posledních letech prosazuje v oblasti módy, včetně prodeje vlastních značek. V září 2020 spustil internetový obchod s názvem Luxury Stores.

Zdroj:
ČTK
Přestat sledovat
Americké akcie
Přestat sledovat
Móda a design
Přestat sledovat
Technologie
Přestat sledovat

Videotéka

Obrázek: pixabay
20. 5. 2022 10:17
Býk vs. medvěd: Jak (ne)investovat, když z trhu chodí (téměř) samé špatné zprávy?
Americké akcie
Přestat sledovat
Býčí trh
Přestat sledovat
Investiční strategie
Přestat sledovat
Medvědí trh
Přestat sledovat
Ponaučení pro investory
Přestat sledovat
Pravidla a doporučení pro investování
Přestat sledovat
Rozhovor
Přestat sledovat
Obrázek: Thinkstock
19. 5. 2022 10:08
Aleš Prandstetter (WOOD & Company): Evropská energetika může být (nadále) příležitostí, v prostředí…
Alokace investic
Přestat sledovat
Americké akcie
Přestat sledovat
Energetika
Přestat sledovat
Evropské akcie
Přestat sledovat
Investiční tipy
Přestat sledovat
Rozhovor
Přestat sledovat
Sektory
Přestat sledovat
WOOD & Company
Přestat sledovat
Obrázek: Investiční web
18. 5. 2022 15:45
Kniha (nejen) pro začínající investory: Peníze až na prvním místě aneb Pár investičních otázek na…
Finanční gramotnost
Přestat sledovat
Investování
Přestat sledovat
Knihy a literatura
Přestat sledovat
Ponaučení pro investory
Přestat sledovat
Pravidla a doporučení pro investování
Přestat sledovat
Rozhovor
Přestat sledovat
Obrázek: pixabay
17. 5. 2022 20:30
Jiří Tyleček (XTB): Velká část růstu cen komodit je asi již za námi, zdražování ale ještě může…
Energetika
Přestat sledovat
Komodity
Přestat sledovat
Pšenice
Přestat sledovat
Přestat sledovat
Ropa Brent
Přestat sledovat
Ropa WTI
Přestat sledovat
Rozhovor
Přestat sledovat
Soft komodity
Přestat sledovat
Přestat sledovat