US MARKETOtevírá za: 30 h 5 m
DOW JONES+0,78 %
NASDAQ+0,52 %
S&P 500+0,70 %
META-0,55 %
TSLA+2,09 %
AAPL-0,09 %

Objem reklamy na mobilních zařízeních je nízký, ale roste

Na mobilních zařízeních se navzdory dynamickému růstu v uplynulém období dál zobrazuje pouze zlomek veškeré on-line reklamy. V Česku se tento podíl v průběhu loňského roku zvýšil o procentní bod na 2,4 %, což je mírně pod průměrem zemí střední a východní Evropy. Vyplývá to ze studie gemiusAdMonitoring od společnosti Gemius. Důležitost této marketingové komunikace podle ní poroste s rozvojem mobilních zařízení a jejich obliby při prohlížení internetu.

Ve střední a východní Evropě se uživatelům na mobilních zařízeních zobrazuje v průměru asi tři procenta veškeré on-line reklamy, což je přibližně dvakrát více než na začátku roku 2012. Největší podíl mobilní reklamy byl naměřen v kampaních v Litvě (4,6 %), naopak nejmenší v Polsku (1,6 %).

Studie zároveň ukázala, že podíl mobilní reklamy se na všech analyzovaných trzích postupně zvyšuje. Zatímco v loňském prvním čtvrtletí dosahoval podíl mobilních zobrazení v průměru 1,67 %, koncem loňského roku to byla již tři procenta. Nejvýraznější nárůst, o tři procentní body, přitom zaznamenal právě litevský trh.

Podle specialisty společnosti Gemius Tamase Acse výsledky potvrdily rostoucí zájem o mobilní reklamu. "Data ze studie ukazují, že v Litvě, Maďarsku a Srbsku je nejvyšší podíl mobilní reklamy v regionu CEE. Ačkoliv má tento sektor reklamy v našem regionu stále velký růstový potenciál, je třeba zdůraznit, že se o tuto oblast stále více zajímají zadavatelé reklamy, což pozitivně ovlivňuje její růst," uvedl Tamas Acs.

Zdroj: ČTK

Mobilní telefonyReklama a marketing
Sdílejte:

Doporučujeme

Nenechte si ujít

Nahoru, nebo dolů #12: Jádro a emise jako never ending story

Nahoru, nebo dolů #12: Jádro a emise jako never ending story

13. 5.-Michaela Nováková, Vendula Pokorná
Česká republika