ČT chce s radou pro vysílání jednat o měření hlasitosti reklamy

Česká televize (ČT) chce s Radou pro rozhlasové a televizní vysílání (RRTV) probrat, jakým způsobem rada hlasitost měří a jak ji hodnotí. Na středečním zasedání Rady ČT to uvedl generální ředitel Petr Dvořák. Šéf ČT se tak vyjádřil k dopisu, ve kterém RRTV na začátku srpna veřejnoprávní televizi upozornila, že vysíláním příliš hlasité reklamy porušila zákon.
"Problém je technického rázu, protože procesory, které ovlivňují hlasitost, nereagují ze vteřiny na vteřinu. Je otázka, jakou metodiku RRTV pro své měření a vyhodnocení používá," uvedl Dvořák s tím, že ČT nemá zájem zvyšovat hlasitost reklamních bloků. "Máme jich tak málo, že by nám to za to ani nestálo," podotkl ředitel. ČT podle zákona předloni v říjnu přestala vysílat reklamu na kanálech ČT1 a ČT24.
Zdroj: ČTK