US MARKETOtevírá za: 30 h 22 m
DOW JONES+0,78 %
NASDAQ+0,52 %
S&P 500+0,70 %
META-0,55 %
TSLA+2,09 %
AAPL-0,09 %

Globální reklamní trh letos poroste, v Česku klesne o procento

Globální reklamní trh by letos měl stoupnout o 3,5 %, tedy stejným tempem jako v loňském roce. Vyplývá to z nejnovějších prognóz výdajů na reklamu od agentury ZenithOptimedia. V Česku se očekává pokles čistých mediálních investic o procento, především kvůli vývoji na domácím televizním trhu. ZenithOptimedia to v pondělí oznámila v tiskové zprávě.

Redakce IW
Redakce IW
30. 9. 2013 | 16:12
Česká republika

Silnější globální růst agentura očekává v následujících dvou letech, a to o 5,1 % v roce 2014 a 5,9 % v roce 2015, čemuž má pomoci zejména uzdravování evropské ekonomiky. "V letošním roce, který postrádá velké události jako olympiáda nebo volby ve Spojených státech, stabilita růstu reklamních investic prokazuje, že oživení trhu s reklamou je na dobré cestě, a představuje příslib ještě silnějšího růstu v letech 2014 a 2015. Klíčovou úlohu coby tahoun reklamního růstu po celém světě hraje rostoucí penetrace mobilních telefonů," uvedl globální ředitel agentury ZenithOptimedia Steve King.

Nadále zvětšovat by se měl význam rozvojových trhů, a to navzdory obavám, které panují ohledně jejich krátkodobých ekonomických vyhlídek. Ekonomický růst zpomalil například v zemích BRIC (Brazílie, Rusko, Indie a Čína), jelikož poptávka po jejich vývozních artiklech zeslábla a mezinárodní investoři začali obracet pozornost k vyspělým trhům. Podle agentury ale rozvojové trhy disponují mladou populací se zlepšujícím se vzděláním, infrastrukturou, produktivitou a využíváním technologie.

Ze studie ZenithOptimedia rovněž vyplývá, že více než třetinu veškerého reklamního růstu letos bude představovat mobilní reklama. Po několika nevydařených rozjezdech se podle agentury dala do pohybu a letos má mít 37% podíl na veškerém růstu globálních reklamních investic.

Mobilní reklama přesto zůstává relativně malá, letos má celosvětově činit celkem 14,3 miliardy dolarů, čili 2,8 % veškerých reklamních investic. Její růst je ale podle agentury neobyčejně svižný, pro letošní rok se očekává skok o 77 %, následovaný růstem o 56 % v roce 2014 a o 48 % v roce 2015. Do roku 2015 budou celkové výdaje na mobilní reklamu pravděpodobně činit 33,1 miliardy USD, což bude činit šest procent veškerých reklamních investic. Růstu napomáhá mimo jiné rychlý nárůst používání chytrých telefonů a tabletů a nové reklamní formáty určené pro mobilní zařízení.

Zdroj: ČTK

Česká republikaReklama a marketing
Sdílejte:

Doporučujeme

Nenechte si ujít

Nahoru, nebo dolů #12: Jádro a emise jako never ending story

Nahoru, nebo dolů #12: Jádro a emise jako never ending story

13. 5.-Michaela Nováková, Vendula Pokorná
Česká republika