US MARKETOtevírá v 15:30
DOW JONES+0,91 %
NASDAQ-0,82 %
S&P 500-0,11 %
ČEZ-1,05 %
KB+0,30 %
Erste-0,31 %

GlaxoSmithKline prodává značky nápojů Lucozade a Ribena japonské společnosti Suntory za 1,35 miliardy liber

Po odečtení daní poplatků a dalších nákladů, Glaxo na transakci vydělá zhruba 1,3 miliardy liber, které věnovat na umoření části dluhů. Značky Lucozade a Ribena jsou podle vyjádření společnosti "v dobrých rukou".

Redakce IW
Redakce IW
9. 9. 2013 | 9:31
Japonsko

Japonská společnost Suntory Beverage & Food koupí od britské farmaceutické společnosti GlaxoSmithKline za 1,35 miliardy liber její výrobu nealkoholických nápojů Lucozade a Ribena. Převzetí nabízí japonskému podniku novou příležitost k růstu v době, kdy domácí trh naopak stagnuje.

Suntory je druhým největším výrobcem nealkoholických nápojů v Japonsku. Podnik má dost hotovosti po červnové primární nabídce, ze které získal čtyři miliardy USD. V roce 2009 koupila firma za více než tři miliardy dolarů nápojovou značku Orangina Schweppes, je však známá hlavně svým pivem a whisky Yamazaki.

Značky Lucozade a Ribena jsou na trhu více než 80 let a v Británii jsou velmi oblíbené, nepodařilo se jim však výrazněji proniknout za hranice, zvláště na rozvíjející se trhy. To by nyní Suntory mohla změnit. Tržby z prodeje těchto nápojů činí více než 500 milionů liber ročně.

Záměr obě značky prodat GSK oznámila letos v dubnu. Prodej byl měl být podle agentury Reuters dokončen ještě letos, musí ho ale ještě schválit antimonopolní úřad.

Zdroj: ČTK, Bloomberg

JaponskoPotraviny
Sdílejte:

Doporučujeme

Nenechte si ujít

Vyšší výdaje na obranu: Kde najít stovky miliard, bude je za co utratit a jak to "hrát" jako investoři?

Vyšší výdaje na obranu: Kde najít stovky miliard, bude je za co utratit a jak to "hrát" jako investoři?

1. 7.-Tomáš Beránek
Zbraně