GlaxoSmithKline prodává značky nápojů Lucozade a Ribena japonské společnosti Suntory za 1,35 miliardy liber

Po odečtení daní poplatků a dalších nákladů, Glaxo na transakci vydělá zhruba 1,3 miliardy liber, které věnovat na umoření části dluhů. Značky Lucozade a Ribena jsou podle vyjádření společnosti "v dobrých rukou".
Japonská společnost Suntory Beverage & Food koupí od britské farmaceutické společnosti GlaxoSmithKline za 1,35 miliardy liber její výrobu nealkoholických nápojů Lucozade a Ribena. Převzetí nabízí japonskému podniku novou příležitost k růstu v době, kdy domácí trh naopak stagnuje.
Suntory je druhým největším výrobcem nealkoholických nápojů v Japonsku. Podnik má dost hotovosti po červnové primární nabídce, ze které získal čtyři miliardy USD. V roce 2009 koupila firma za více než tři miliardy dolarů nápojovou značku Orangina Schweppes, je však známá hlavně svým pivem a whisky Yamazaki.
Značky Lucozade a Ribena jsou na trhu více než 80 let a v Británii jsou velmi oblíbené, nepodařilo se jim však výrazněji proniknout za hranice, zvláště na rozvíjející se trhy. To by nyní Suntory mohla změnit. Tržby z prodeje těchto nápojů činí více než 500 milionů liber ročně.
Záměr obě značky prodat GSK oznámila letos v dubnu. Prodej byl měl být podle agentury Reuters dokončen ještě letos, musí ho ale ještě schválit antimonopolní úřad.
Zdroj: ČTK, Bloomberg
Aktuality
