US MARKETOtevírá za: 29 h 50 m
DOW JONES+0,78 %
NASDAQ+0,52 %
S&P 500+0,70 %
META-0,55 %
TSLA+2,09 %
AAPL-0,09 %

Publicis a Omnicom vytvoří největší reklamní skupinu světa

Francouzská reklamní agentura Publicis se sloučí se svým americkým rivalem Omnicom. Vznikne tak největší reklamní skupina světa s tržní hodnotou přes 35 miliard dolarů. Publicis v tiskové zprávě záměr označila za sloučení rovných, z něhož budou mít citelný prospěch také akcionáři.

Každá z firem bude mít ve sloučeném podniku po 50 %. Publicis uvedla, že transakce díky synergickému efektu zajistí úspory kolem 500 milionů dolarů. Nově vytvořený podnik bude mít své hlavní kanceláře nadále v Paříži a New Yorku, holdingová společnost ale bude mít registraci v Nizozemsku.

Loňské tržby obou skupin dosáhly 22,7 miliardy dolarů a úhrnný počet jejich zaměstnanců překračuje 130 tisíc. V tržní hodnotě se dostane podnik nad současnou světovou jedničku WPP, jejíž kapitalizace je nyní kolem 24 miliard dolarů. Transakcí se spojí světoznámé reklamní značky Publicis jako Saatchi & Saatchi a Leo Burnett se značkami BBDO Worldwide a DDB Worldwide skupiny Omnicom.

Spojená společnost bude moci snadněji určovat ceny na trhu, což by ale mohlo narazit u antimonopolních úřadů v USA a v Evropě. Šéfové obou skupin nicméně vyjádřili přesvědčení, že regulační orgány jejich spojení schválí. "Neočekáváme nic, co by nám zabránilo v uskutečnění plánu," řekl šéf Omnicomu John Wren na tiskové konferenci. Odhadl, že souhlas bude fúze potřebovat ve 41 až 46 zemích světa.

Spojení firem Publicis a Omnicom vyvine zřejmě tlak na ostatní velké reklamní agentury, aby rovněž uvažovaly o slučování. WPP by se mohla ucházet o americkou Interpublic, francouzskou Havas nebo japonskou Dentsu, uvedl podle agentury Reuters analytik Brian Weiser ze společnosti Pivotal Research. Nový podnik budou prvních 30 měsíců řídit společně šéf Omnicomu Wren a generální ředitel Publicis Maurice Levy. Poté zůstane výkonným šéfem Wren a Levy přejde do funkce předsedy správní rady.

Zdroj: ČTK

Fúze a akviziceReklama a marketing
Sdílejte:

Doporučujeme

Nenechte si ujít

Nahoru, nebo dolů #12: Jádro a emise jako never ending story

Nahoru, nebo dolů #12: Jádro a emise jako never ending story

13. 5.-Michaela Nováková, Vendula Pokorná
Česká republika