Google bude blokovat reklamy, v nichž se popírá globální oteplování

Společnost Google bude na svých platformách blokovat reklamy, v nichž se objeví informace zpochybňující globální oteplování. Firma to oznámila v příspěvku na svém blogu. Chce tím zúžit prostor pro dezinformace šířené popírači vědecky podložené teorie o změnách klimatu a znemožnit jim z takového obsahu profitovat. Nová pravidla se budou týkat i serveru YouTube.

"V posledních letech jsme od stále většího počtu našich vydavatelských a reklamních partnerů slýchali znepokojené reakce ohledně reklam, které propagují nepřesná tvrzení o změnách klimatu. Zadavatelé reklamy jednoduše nechtějí, aby se jejich reklamy ocitly vedle takového obsahu. A vydavatelé a tvůrci nechtějí, aby reklamy propagující taková tvrzení figurovaly na jejich stránkách nebo v jejich videích," uvedl Google.

Společnost proto rozhodla, že zakáže reklamy, kde se objeví tvrzení "odporující široké shodě vědců o existenci a příčinách klimatických změn". Na svých serverech proto už nedovolí například obsah, který globální oteplování označuje za fámu, nepodloženou teorii nebo konspiraci, a popírá souvislost mezi změnami klimatu a emisemi skleníkových plynů.

Nová pravidla začne Google uplatňovat od listopadu, na serveru YouTube se jimi budou muset tvůrci a zadavatelé reklamy řídit od prosince.

Podle odborníků je otázka, zda změny přinesou nějaký užitek, protože bude velmi těžké určit hranici mezi neúplnou informací a dezinformací. Agentura AP citovala environmentální vědkyni Lisu Schipperovou z oxfordské univerzity, která jako příklad uvedla reklamu energetické společnosti, která propaguje čistou energii a přitom využívá fosilní paliva. "V určitých ohledech je tento typ reklamy ještě škodlivější, protože vypadá nezávadně, ale slouží k tomu, že firmě vytváří falešnou zelenou image," řekla Schipperová.

Provozovatelé sociálních sítí ještě nedávno s odkazem na zachování svobody projevu veskrze odmítali moderovat obsah, který na jejich platformy nahrávají uživatelé. V poslední době však vzhledem k rostoucímu tlaku odborné veřejnosti i politiků přistoupili k určitým opatřením, jejichž cílem je omezit šíření nepravdivých informací, například o volbách nebo o tématech týkajících se lidského zdraví. Technologická společnost YouTube v září oznámila, že začne blokovat veškerá videa s nepravdivými a neověřenými informacemi o schválených a běžně používaných vakcínách.

Zdroj:
ČTK
Alphabet (Google)
Přestat sledovat
Americké akcie
Přestat sledovat
Přestat sledovat
Regulace
Přestat sledovat

Videotéka

27. 11. 2021 14:20
Zelená dohoda: Co (ne)přinese střední třídě? A jak také uvažovat o klimatické změně?
Ekologie a životní prostředí
Přestat sledovat
Ekonomické a politické hrozby
Přestat sledovat
Evropská unie
Přestat sledovat
Politika
Přestat sledovat
Světová ekonomika
Přestat sledovat
25. 11. 2021 17:13
Na co si dát pozor při výběru finančního poradce (i samotného produktu)?
Finanční gramotnost
Přestat sledovat
Investiční a finanční poradenství
Přestat sledovat
Rozhovor
Přestat sledovat
24. 11. 2021 15:00
ABCD investora: Jak sestavit vítězné portfolio na rok 2022?
Akciové tipy
Přestat sledovat
Centrální banky
Přestat sledovat
Přestat sledovat
Forex (FX)
Přestat sledovat
Investiční strategie
Přestat sledovat
Investiční tipy
Přestat sledovat
Kryptoměny
Přestat sledovat
Rozhovor
Přestat sledovat
Světová ekonomika
Přestat sledovat
Úrokové sazby
Přestat sledovat
Výhled na rok 2022
Přestat sledovat
24. 11. 2021 9:30
Ronald Schubert (WOOD & Company): Výnosové křivky v Evropě rozdělují bankovní sektor, v rámci…
České státní dluhopisy
Přestat sledovat
Dluhopisový trh
Přestat sledovat
Expertní tržní výhledy
Přestat sledovat
Investiční tipy
Přestat sledovat
Rozhovor
Přestat sledovat
Státní dluhopisy
Přestat sledovat
Výnosová křivka
Přestat sledovat
WOOD & Company
Přestat sledovat