Starbucks podle médií zvažuje odchod z Británie
Americký provozovatel kaváren Starbucks údajně zkoumá možnosti prodeje svých aktivit v Británii, kde čelí stále tvrdší konkurenci a měnícím se zvyklostem zákazníků.
Největší kavárenský řetězec na světě citelně zasáhlo omezení pohybu v reakci na pandemii nemoci covid-19. V květnu společnost uvedla, že se zaměří na posílení svého hlavního podnikání ve Spojených státech.
Americký řetězec se stejně jako jeho rivalové potýká s rostoucími náklady a musí se přizpůsobit měnícím se zvyklostem zákazníků způsobených tím, že mnoho lidí pracuje částečně z domova. V Británii také čelí silné konkurenci od řetězců jako je Costa, Pret A Manger, nebo Tim Hortons. Kromě toho na tamním trhu působí také tisíce nezávislých provozovatelů, dohromady je ve Spojeném království více než 25 000 kaváren.
Starbucks má v Británii kolem 1 000 kaváren, z toho 70 % jich funguje formou franšízy. Zbytek vlastní mateřská firma. Za finanční rok do loňského října firma v Británii zvýšila tržby o 35 % na 328 milionů liber a vykázala tak zisk 13,3 milionu liber.
V květnu Starbucks oznámil, že se přidává k zástupu ostatních velkých značek a kvůli válce na Ukrajině po 15 letech opouští Rusko.
Zdroj: ČTK