Systém poloautonomního řízení značky Mercedes-Benz dostal v Německu zelenou

Německý Spolkový úřad pro motorová vozidla (KBA) dal zelenou systému poloautonomního řízení značky Mercedes-Benz, která je dceřinou firmou automobilky Daimler. Otevřela se jí tak cesta k tomu, aby začala nabízet svůj systém Drive Pilot na mezinárodní úrovni, uvedla ve čtvrtek agentura Reuters. Vysoce automatizovaný systém umožňuje řidiči soustředit se na jiné činnosti než řízení, když se vůz vybavený touto technologií nachází v hustém provozu nebo na ucpané dálnici, uvedl Mercedes-Benz.

KBA systém schválil na základě technických požadavků stanovených v předpisech OSN. "KBA stanovuje národní, evropské a mezinárodní standardy v oblasti bezpečnosti silničního provozu na cestě k autonomnímu řízení," uvedl v prohlášení prezident úřadu Richard Damm. Kromě předpisů Hospodářské komise OSN pro Evropu (UNECE) o technických požadavcích musejí jednotlivé země přijmout i právní předpisy, které mimo jiné vyjasní, kde a jak lze takové systémy používat.

Úřad KBA schválil systém pro jízdu rychlostí až 60 kilometrů za hodinu. Zatím nerozhodl, zda jej povolí pro rychlosti do 130 kilometrů za hodinu. Podobně nepadlo ani rozhodnutí v případě asistenta pro změnu jízdního pruhu, který by automatizoval předjíždění jiného vozu.

"Tímto milníkem opět dokazujeme naši průkopnickou práci v oblasti automatizovaného řízení a zároveň zahajujeme radikální změnu paradigmatu," řekl technický ředitel Daimleru Markus Schäfer. Jakmile bude v Číně a ve Spojených státech platná legislativa, Mercedes-Benz bude systém nabízet na těchto trzích, dodal.

Schválení v Německu znamená, že Mercedes-Benz tam může nabízet zákazníkům vozy třídy S se systémem Drive Pilot už v první polovině příštího roku.

Autonomních vozidel existuje šest úrovní - od nuly do pěti. Nejpokročilejší je plně autonomní vůz. Auta s druhým stupněm automatizace už po silnicích jezdí. Dokážou zrychlovat, zpomalovat i zatáčet, ale řidič by měl být připraven kdykoli nad autem převzít kontrolu. Tomuto stupni se někdy přezdívá "nohy z pedálů, oči na silnici.

Automatizované systémy třetí úrovně jsou v Německu povoleny od roku 2017. Mercedes-Benz uvádí, že je v Německu k dispozici více než 13 100 kilometrů dálnic vhodných pro systém Drive Pilot.

Zdroj:
ČTK
Přestat sledovat
Daimler Truck
Přestat sledovat
Evropské akcie
Přestat sledovat
Technologie
Přestat sledovat

Videotéka

Obrázek: pixabay
20. 5. 2022 10:17
Býk vs. medvěd: Jak (ne)investovat, když z trhu chodí (téměř) samé špatné zprávy?
Americké akcie
Přestat sledovat
Býčí trh
Přestat sledovat
Investiční strategie
Přestat sledovat
Medvědí trh
Přestat sledovat
Ponaučení pro investory
Přestat sledovat
Pravidla a doporučení pro investování
Přestat sledovat
Rozhovor
Přestat sledovat
Obrázek: Thinkstock
19. 5. 2022 10:08
Aleš Prandstetter (WOOD & Company): Evropská energetika může být (nadále) příležitostí, v prostředí…
Alokace investic
Přestat sledovat
Americké akcie
Přestat sledovat
Energetika
Přestat sledovat
Evropské akcie
Přestat sledovat
Investiční tipy
Přestat sledovat
Rozhovor
Přestat sledovat
Sektory
Přestat sledovat
WOOD & Company
Přestat sledovat
Obrázek: Investiční web
18. 5. 2022 15:45
Kniha (nejen) pro začínající investory: Peníze až na prvním místě aneb Pár investičních otázek na…
Finanční gramotnost
Přestat sledovat
Investování
Přestat sledovat
Knihy a literatura
Přestat sledovat
Ponaučení pro investory
Přestat sledovat
Pravidla a doporučení pro investování
Přestat sledovat
Rozhovor
Přestat sledovat
Obrázek: pixabay
17. 5. 2022 20:30
Jiří Tyleček (XTB): Velká část růstu cen komodit je asi již za námi, zdražování ale ještě může…
Energetika
Přestat sledovat
Komodity
Přestat sledovat
Pšenice
Přestat sledovat
Přestat sledovat
Ropa Brent
Přestat sledovat
Ropa WTI
Přestat sledovat
Rozhovor
Přestat sledovat
Soft komodity
Přestat sledovat
Přestat sledovat