Amazon jako hrozba nejen pro maloobchodníky

V roce 1994 Amazon začínal jako on-line knihkupectví. Později se pustil i do prodeje hraček, elektroniky nebo sportovního vybavení. Dnes si můžete na Amazonu pořídit prakticky cokoli. A když začal být společnosti maloobchod malý, přišla na řadu další odvětví.
Společnost za letošní druhé čtvrtletí vykázala tržby 52,9 miliardy dolarů. To sice bylo méně, než čekali analytici, investoři ale zprávu i tak přijali velice kladně. Společnost vykázala už potřinácté v řadě čtvrtletní zisk, tentokrát navíc výrazně nad odhady (5,07 USD vs. 2,49 USD na akcii).
Amazon - vývoj ziskovosti
Celkově Amazon v období od dubna do června vydělal 2,5 miliardy USD. Zisk navíc výrazně podpořily aktivity, do kterých se Amazon pustil teprve nedávno - cloudové služby a reklama. Tržby segmentu cloudových služeb meziročně vyskočily o 49 % a výnosy z reklamy vyskočily o více než 100 %.
Amazon - výsledky cloudových služeb a reklamního byznysu
Konkurentům Amazonu v segmentu reklamy a cloudu tak nyní nezbývá než doufat, že rychlý růst firmy přitáhne pozornost regulátorů, kteří jeho ambice začnou srážet. To je totiž podle mnohých to jediné, co by rozjetou společnost mohlo trochu přibrzdit. Maloobchodníci by mohli vyprávět.
Zdroj: Recode.net