Adidas zvýšil čtvrtletní zisk a navzdory problémům s dodávkami zlepšil výhled tržeb

Německý výrobce sportovního oblečení a obuvi Adidas zvýšil v prvním čtvrtletí provozní zisk meziročně na 704 milionů eur ze 48 milionů eur před rokem, čímž překonal odhad analytiků. Firma to uvedla v pátečním sdělení. Zlepšila i celoroční výhled tržeb, a to navzdory problémům s dodávkami, přetrvávajícím uzávěrám v Evropě a politickému napětí v Číně. Tržby v prvních třech měsících roku stouply o 20 % na téměř 5,3 miliardy eur.
Adidas očekává, že růst tržeb letos podpoří poptávka po nových výrobcích, ale i velké sportovní události jako mistrovství ve fotbale. Tempo růstu by se podle nového odhadu mohlo blížit 20 %, dříve firma uváděla zhruba 15 %.
Na začátku roku firma těžila z hospodářského oživení v Číně, kde prodej meziročně zvýšila o 156 %. Na konci čtvrtletí se znovu otevřelo 89 % tamních obchodů Adidasu. Právě v této zemi ale v březnu podnik čelil spolu s jinými značkami internetovým útokům kvůli postoji ke zprávám o porušování lidských práv muslimských Ujgurů v čínské provincii Sin-ťiang. Firma toto téma ve výsledkové zprávě nezmínila, uvedla ale, že nový výhled zohledňuje geopolitickou situaci.
Konkurenční společnost Puma v dubnu uvedla, že v Číně se spotřebitelé obrátí proti západním značkám. Dodala také, že na tržby bude mít vliv přetížení přístavů, i ona ale po dobrém prvním čtvrtletí poskytla pozitivní výhled na zbytek letošního roku.
Zdroj: ČTK