Francouzská hudební firma Believe chystá vstup na pařížskou burzu

Francouzská společnost Believe, která pomáhá hudebníkům a vydavatelům prosadit se na trhu streamování hudby, chystá vstup na pařížskou akciovou burzu. Chce na ní získat asi půl miliardy eur, aby mohla expandovat v zahraničí, uvedla ve svém pondělním sdělení. Firma se zaměřuje především na méně známé zpěváky mimo hlavní světové žebříčky.
Believe působí v 50 zemích a 80 procent obratu vytváří mimo Francii. Stará se o 850 000 umělců a vydavatelství. Pomáhá jim zlepšit viditelnost na streamovacích službách, jako jsou Spotify a Apple Music. Pracuje pro ně také na sociálních sítích, aby získali širší publikum.
Kromě expanze na další trhy plánuje Believe pustit se i do dalších oblastí, jako je na příklad klasická hudba, a dále investovat do vlastních technologických platforem. V uplynulých šesti letech provedla 18 akvizic.
"Dnes už nezáleží na partnerství s televizními kanály, ale na tom, jak rozumíte algoritmům na Spotify a na TikToku,“ říká šéf Believe Denis Ladegaillerie, který firmu založil v roce 2005.
Pařížská burza je letos na primární nabídky akcií (IPO) chudá. Believe uvádí, že je zisková. Loni měla tržby 441 milionů eur, letos chce při stálých směnných kurzech růst o 20 procent .
Streamování bude do roku 2027 tvořit 78 procent hudebního trhu, jehož velikost dosáhne 22,4 miliardy dolarů. To představuje nárůst oproti loňsku o 62 procent, uvádí Believe, které s přípravou IPO pomáhají banky Citigroup, JPMorgan, Société Générale, BNP Paribas, Goldman Sachs, HSBC, UBS a Rothschild.
Zdroj: ČTK