L Brands oddělí značku Victoria's Secret do samostatné společnosti

Americká společnost L Brands se rozdělí na dvě nezávislé veřejně obchodované společnosti - Bath & Body Works a Victoria's Secret. Plán schválila správní rada, která tak dala přednost rozdělení před prodejem značky spodního prádla Victoria's Secret. Rozdělení by mělo být dokončeno v srpnu, uvedla v úterý firma.
L Brands už loni uvedla, že zvažuje oddělení značky spodního prádla Victoria's Secret od zbytku podnikání a že testuje zájem od soukromých investorů. Podle informovaných zdrojů obdržela několik nabídek, avšak nabízenou cenu považovala za příliš nízkou. Rozhodla se proto dát přednost rozdělení. Analytici finančních společností Citi a JPMorgan ohodnocují Victoria's Secret na pět miliard dolarů.
Loni v únoru se L Brands dohodla na prodeji kontrolního podílu ve Victoria's Secret investiční společnosti Sycamore Partners. Dohoda tím ohodnotila Victoria's Secret na 1,1 miliardy dolarů. Transakce přišla po období skandálů a v době, kdy se tento výrobce spodního prádla potýkal s poklesem prodeje, zejména kvůli růstu konkurence a změnám spotřebitelských preferencí. Po nástupu pandemie společnost Sycamore oznámila, že se chce z prodeje stáhnout a v květnu se nakonec firmy dohodly na zrušení prodeje.
Od té doby se toho ale hodně změnilo, upozorňuje list The New York Times. Společnost reorganizovala značku, snížila důraz na sexy image a exkluzivní produkty. Méně se zaměřila na konkrétní demografický cíl a více se zaměřila na to, aby zahrnovala nabídku pro ženy všech tvarů, velikostí, barev, etnik a oblastí zájmu, uvedl generální ředitel značky Martin Waters. Firma také zavřela více než 200 obchodů a zaměřila se na zlepšení ziskovosti. Ta na konci loňského roku výrazně vzrostla a překonala výsledky z období před pandemií.
L Brands očekává za první fiskální čtvrtletí, které skončilo 1. května, růst tržeb na 3,02 miliardy USD z loňských 1,65 miliardy USD. Tržby se zvýší u obou značek.
Zdroj: ČTK