Prodejce oděvů H&M v třetím finančním čtvrtletí prudce zvýšil zisk, je zpět na úrovni z doby před pandemií
Švédský řetězec prodejen s oblečením H&M v třetím čtvrtletí svého finančního roku zvýšil zisk před zdaněním o 158 % na 6,09 miliardy švédských korun (SEK, 15,2 miliardy Kč). Vrátil se tak nad úroveň z doby před pandemií, neboť zákazníci mohou znovu navštěvovat i kamenné obchody, oznámila ve čtvrtek firma. Současně uvedla, že poprvé od začátku koronavirové krize vyplatí dividendu. Třetí finanční čtvrtletí skončilo 31. srpna.
Výsledky překonaly odhady analytiků, kteří v anketě společnosti Refinitiv čekali zisk 5,05 miliardy SEK. Ve srovnání se stejným obdobím roku 2019, tedy z doby před pandemií, je zisk vyšší o 22 %.
Provozní zisk se více než zdvojnásobil na téměř 6,3 miliardy SEK. Zisk po zdanění vzrostl na 4,7 miliardy z 1,8 miliardy SEK. Tržby vzrostly o devět procent na 55,6 miliardy SEK. V místních měnách se zvýšily o 14 %.
Firma současně uvedla, že její nová podzimní kolekce byla dobře přijata a že tržby v září byly v místních měnách o něco vyšší než ve stejném měsíci loni, přestože poptávku nebylo možné plně uspokojit kvůli narušení a zpoždění dodávek.
Díky výraznému růstu zisku, dobrým podmínkám na trhu a pozitivnímu výhledu se společnost rozhodla, že v listopadu vyplatí dividendu 6,50 SEK na akcii. H&M nevyplácí dividendu od jara 2019.
Společnost H&M byla založena v roce 1947 a je druhým největším módním řetězcem na světě za španělskou firmou Inditex. Kromě hlavní značky H&M vlastní i značky COS, Monki, Weekday, Cheap Monday, & Other Stories, H&M HOME, ARKET a Afound. Působí ve více než 70 zemích světa včetně České republiky.
Zdroj: ČTK