Potravinářský kolos Danone kvůli vyšším nákladům zvýší ceny
Francouzská potravinářská společnost Danone kvůli vyšším nákladům zvýší ceny, neboť čelí dražším surovinám i potížím v dodavatelských řetězcích. Firma, která v České republice stojí za značkami Activia, Actimel nebo Alpro, to v úterý uvedla, když představila tržby za třetí čtvrtletí. Ty přitom vzrostly.
Od července do září firma zvýšila tržby o 5,8 % na téměř 6,2 miliardy eur. Pokračovaly tak v růstu z předchozího kvartálu. Po očištění o pohyby směnných kurzů a nákupy a prodeje některých součástí skupiny činil růst 3,8 %.
K růstu přispěly všechny oblasti podnikání. Velmi se dařilo mléčným a rostlinným výrobkům, ožil ale i prodej vod a speciální výživy.
Přes růst tržeb dělají finančnímu řediteli Jürgenu Esserovi starosti raketově rostoucí náklady. K vyšším cenám za suroviny se přidala rozsáhlá omezení v dodavatelském řetězci, řekl Esser. Společnost tomu chce podle něj nyní čelit zvýšením cen a zvýšením produktivity. Kromě problémů se získáváním surovin si mnoho korporací stěžuje také na masivní nárůst nákladů na logistiku.
Vedení Danone ale potvrdilo výhled na letošní rok. Nadále očekává návrat k ziskovému růstu ve druhém pololetí. Po slabém prvním čtvrtletí měla společnost prvních šest měsíců nižší tržby.
Koncern Danone je největším výrobcem čerstvých mléčných výrobků na světě a druhým největším výrobcem minerálních vod. Od roku 2007, kdy firma koupila společnost Numico, vyrábí i dětskou výživu a speciální výživu pro zdravotní účely.
Zdroj: ČTK