USA: Index spotřebitelské důvěry v říjnu stoupl na 113,8 bodu ze zářijových 109,8 bodu při odhadovaném poklesu na 108,3 bodu
Spotřebitelská důvěra ve Spojených státech se v říjnu překvapivě zvýšila po předchozích třech měsíčních poklesech za sebou. Vyplývá to z průzkumu, jehož výsledky zveřejnila organizace Conference Board. Údaje podle agentury AP signalizují pokles obav veřejnosti z koronavirové mutace delta.
Index spotřebitelské důvěry se v říjnu zvýšil na 113,8 bodu ze zářijových 109,8 bodu. Ekonomové přitom v anketě agentury Reuters předpovídali pokles indexu na 108,3 bodu.
Ekonomové sledují údaje o spotřebitelské důvěře velmi pozorně, neboť se z nich snaží odvodit budoucí vývoj spotřebitelských výdajů. Ty v USA zajišťují více než dvě třetiny ekonomické aktivity.
Podle agentury Reuters výsledky průzkumu ukazují, že optimismus ohledně budoucího vývoje na trhu práce v říjnu převážil nad obavami z inflace.
Míra nezaměstnanosti ve Spojených státech v září klesla na 4,8 procenta ze srpnových 5,2 procenta. Dostala se tak nejníže od loňského února. Americká ekonomika nicméně v září vytvořila jen 194 000 pracovních míst, tedy mnohem méně, než se čekalo.
Meziroční míra inflace ve Spojených státech se v září zvýšila o 0,1 procentního bodu ze srpnových 5,3 procenta. Vrátila se tak na třináctileté maximum 5,4 procenta, na kterém se nacházela také v červnu a v červenci.
Zdroj: ČTK, TradingEconomics
Aktuality


