Skupina XTB v třetím čtvrtletí vydělala 22,2 milionu eur, výrazně překonává celoroční cíl počtu nových klientů
Společnost XTB, která se dlouhodobě řadí mezi přední české i celosvětové brokery, zaznamenala v třetím čtvrtletí letošního roku 36,5% nárůst tržeb (ve srovnání s třetím čtvrtletím roku 2020) na 42,9 milionu eur. Zvýšil se jí i konsolidovaný čistý zisk, a to na 22,2 milionu eur (nárůst o 43,9 % ve srovnání s třetím čtvrtletím předchozího roku, kdy dosáhl 15,4 milionu eur). Ukazatel provozního zisku EBIT se v třetím čtvrtletí roku 2021 také zvýšil, a to na 24,4 milionu eur ze 17,9 milionu eur ve stejném období roku 2020.
"Skupina XTB dosáhla v třetím čtvrtletí letošního roku výrazného nárůstu příjmů i zisku. Nejdůležitější je, že tyto nárůsty jsou založeny na neustále rostoucí základně nových a aktivních klientů. Přestože je třetí čtvrtletí převážně letním obdobím, dosáhli jsme velmi dobrých výsledků - i díky každodennímu úsilí našeho týmu. Neustále rozvíjíme nabídku a zlepšujeme svou platformu a technologie. V tomto čtvrtletí jsme také otevřeli pobočku ve Spojených arabských emirátech a získali jsme licenci v Jižní Africe," řekl Omar Arnaout, předseda představenstva XTB.
V třetím čtvrtletí roku 2021 se výrazná aktivita klientů XTB na trhu projevila ve vyšším obchodování s deriváty CFD, které dosáhlo 1,044 milionu lotů (3. čtvrtletí roku 2020: 760 tisíc lotů), a v mírném zvýšení ziskovosti na lot na 41,3 eura (3. čtvrtletí roku 2020: 41,1 eura).
Výrazně překonaný celoroční cíl počtu nových klientů
Neustále rostoucí počet nových klientů je jedním ze základů rozvoje skupiny XTB. Již v červenci, tedy prvním měsíci třetího čtvrtletí, dosáhla skupina XTB cílového počtu nových klientů, který Omar Arnaout oznámil začátkem letošního roku. Celoroční cíl 120 00 nových klientů byl výrazně překročen a po devíti měsících letošního roku skupina XTB oznámila získání 146 427 nových klientů. Jedná se o rekordní 98,9% nárůst ve srovnání se 73 612 novými klienty získanými za prvních devět měsíců minulého roku. Jen v třetím čtvrtletí letošního roku získala skupina 38 573 nových klientů, což je téměř o polovinu více, než získala ve stejném období roku 2020. Celkově skupině XTB svěřilo své investice 388 973 klientů.
Díky optimalizované kontinuální prodejní a marketingové strategii, většímu průniku na stávající trhy, postupnému zavádění nových produktů do nabídky a expanzi na nové geografické trhy se zvýšil i průměrný počet aktivních klientů. Konkrétně vzrostl o 100,6 % - z 53 309 v třetím čtvrtletí roku 2020 na 106 961 ve stejném období letošního roku.
"Z hlediska nových klientů jsme rádi, že jsme již dosáhli celoročního cíle. Tento parametr je klíčový pro zajištění stabilního růstu výnosů a zisku skupiny v dlouhodobém horizontu. Důležité je, že jej podporuje i rostoucí základna aktivních klientů, kterou jsme ve srovnání s třetím čtvrtletím loňského roku zdvojnásobili," shrnul Omar Arnaout.
V září byla zahájena nová fáze globální marketingové kampaně propagující nabídku investování do akcií bez poplatků až do výše 100 000 eur měsíčně. V následujícím čtvrtletí se budou realizovat i další fáze kampaně a další marketingové aktivity.
Cílem skupiny je stát se první volbou a komplexním řešením pro každého investora. V současnosti mohou klienti XTB investovat až do 5 400 různých finančních instrumentů včetně akcií, ETF a CFD na forexovém trhu, do indexů či komodit. XTB nabízí také možnost investovat do CFD na kryptoměny. Začátkem září přibylo do nabídky devět instrumentů založených na kryptoměnách. Zájem o tyto instrumenty neustále roste - v prvním pololetí roku 2021 uskutečnilo 20 % klientů XTB alespoň jednu transakci s využitím CFD na tyto instrumenty a pro téměř 10 % nových klientů byla transakce s využitím CFD na kryptoměny tou první, kterou uskutečnili po otevření účtu.
Provozní náklady v letošním třetím kvartálu dosáhly 18,5 milionu eur a byly o 5 milionů eur vyšší než ve srovnatelném období loňského roku.
Skupina XTB pokračuje v geografické expanzi
Zahájením činnosti společnosti XTB MENA ve Spojených arabských emirátech 29. července 2021 vstoupila skupina XTB do další důležité etapy geografické expanze. Tomuto důležitému kroku předcházelo získání licence od místního regulačního orgánu DFSA, ke kterému došlo také v třetím čtvrtletí letošního roku. Klienti nově otevřené pobočky mají přístup k téměř dvěma tisícům finančních instrumentů, přičemž se nabídka bude dále rozšiřovat a upravovat v reakci na potřeby a preference místních investorů. Stejně jako na jiných trzích i v SAE se XTB výrazně zaměřuje na vzdělávání a spolupráci s místními etablovanými partnery.
V srpnu získala dceřiná společnost XTB Africa licenci k působení v Jižní Africe. Představenstvo v současné době koordinuje přípravné práce na zahájení činnosti na tomto trhu v druhé polovině roku 2022.
"V souladu s předpokládaným plánem a jen tři týdny po získání licence od dubajského úřadu pro finanční služby jsme začali působit ve Spojených arabských emirátech a nabízet klientům z tohoto regionu přístup k téměř 2 000 finančních instrumentů, našim řešením a prvotřídním službám. Přestože si na vyhodnocení úspěchu musíme počkat 9 až 12 měsíců, chceme v tomto regionu intenzivně investovat a časem se stát předním brokerem na Blízkém východě," dodal Omar Arnaout.
Klíčový význam českého trhu
Třetí čtvrtletí letošního roku se neslo ve znamení posilování pozice na trhu a přípravy marketingové a vzdělávací kampaně, která začala koncem třetího a začátkem čtvrtého čtvrtletí. Nabídka investování do akcií bez poplatků až do výše 100 000 eur měsíčně, podpořená novou marketingovou kampaní s účastí Josého Mourinha, je stále vysoce ceněná a láká nové klienty. Ve srovnání s předchozím čtvrtletím se zvýšil i počet finančních instrumentů dostupných v České republice, a to na více než 5 400. Neustále zdokonalovaná platforma xStation a vylepšená mobilní aplikace xStation Mobile jsou klienty XTB vnímány velmi pozitivně a patří mezi nejlépe hodnocené brokerské aplikace.
20. listopadu se koná další ročník Online investiční konference - největší bezplatné online konference pro investory, na které se kromě jiného bude hovořit o inflačních rizicích, investicích v Číně a výhledu trhu na rok 2022. Živé vysílání na YouTube začíná v sobotu 20. listopadu v 10.00 a zájemci se mohou přihlásit zdarma již nyní na této webové stránce.
"Úspěch XTB v České republice i v globálním měřítku se zakládá na třech prvcích - největší bezplatné vzdělávací základně pro investory na trhu, naší vlastní oceňované desktopové i mobilní platformě xStation a vynikajícím zákaznickém servisu a neustále rozvíjené investiční nabídce. Výsledky, kterých jsme dosáhli v třetím čtvrtletí, výrazně podpořila i realizace nové marketingové kampaně s Josém Mourinhem, která propaguje investování bez poplatků a vzdělávací aktivity. Ty jsou klíčové, zvláště když získáváme tisíce nových klientů, kteří s investováním teprve začínají. Spolu s našimi partnery jim chceme ukázat osvědčené postupy a podělit se o zkušenosti, které jim pomohou orientovat se ve světě investic," řekl Vladimír Holovka, obchodní ředitel společnosti XTB.
Zdroj: XTB