Zisk on-line prodejce módy Zalando kvůli znovuotevření kamenných obchodů klesl
Provozní zisk největšího internetového prodejce textilu v Evropě, německé firmy Zalando, ve třetím čtvrtletí klesl na 9,8 milionu eur ze 118 milionů eur před rokem. Přispělo k tomu znovuotevření kamenných obchodů po zmírnění pandemie.
Kromě zotavení konkurence měly na výsledek vliv i vyšší náklady. Výrazný podíl na nich měl marketing, a to kvůli nedávné expanzi na šest nových trhů ve východní Evropě.
Tržby se zvýšily o 23,4 procenta na téměř 2,3 miliardy eur, a byly tak mírně lepší, než odhadovali analytici. Firmě se dařilo získávat nové klienty a udržet si i ty stávající.
Firma potvrdila výhled na letošní rok. Očekává, že se tržby zvýší o 26 až 31 procent na 10,1 až 10,5 miliardy eur. I přes problémy v dodavatelských řetězcích firma zopakovala, že by se upravený provozní zisk před úroky a zdaněním (EBIT) letos měl pohybovat v horní části rozmezí 400 až 475 milionů eur.
Britský konkurent Asos v říjnu varoval, že problémy v dodávkách a návrat zákazníků ke způsobu nakupování před pandemií by mu příští rok mohly snížit zisk o více než 40 procent.
Zdroj: ČTK