Čtvrtletní zisk hotelů Marriott se díky oživení poptávky více než zdvojnásobil
Zisk hotelové společnosti Marriott International se ve třetím čtvrtletí více než zdvojnásobil a dosáhl 220 milionů USD proti srovnatelnému zisku 100 milionů USD před rokem. Firma ve středu uvedla, že se zlepšila obsazenost všech jejích hotelů a že očkování přimělo více lidí, aby po téměř dvou letech začali ve volném čase znovu cestovat. Tržby se zvýšily o 75 procent na 3,95 miliardy USD.
Obsazenost hotelů ve třetím čtvrtletí činila 58,2 procenta. Výrazně se tak zvýšila z loňských minim, avšak ve srovnání s rokem 2019, tedy dobou před pandemií, zůstává nižší o 16,8 procentního bodu.
Obsazenost na důležitých trzích v USA a Kanadě vystoupila na 63,5 procenta z 37 procent loni, v Evropě na 46,7 procenta z předchozích 26,3 procenta. V Číně se ale kvůli přísnějším omezením pohybu zavedeným v jihovýchodní Asii po nárůstu počtu nemocných covidem-19 obsazenost snížila na 52,7 procenta z 61,4 procenta loni.
Společnost Marriott International působí ve více než 130 zemích a vlastní desítky značek. Kromě stejnojmenné značky Marriott jsou to mimo jiné Ritz-Carlton, St. Regis nebo Sheraton.
Provozovatelé hotelů se nyní připravují na růst poptávky. Země jako Austrálie, Thajsko a Spojené státy totiž buď zmírnily, nebo plánují zrušit cestovní omezení pro plně očkované zahraniční návštěvníky, uvedla agentura Reuters.
Zdroj: ČTK