US MARKETOtevírá za: 0 h 29 m
DOW JONES-0,29 %
NASDAQ+0,00 %
S&P 500-0,07 %
META+7,92 %
TSLA+6,75 %
AAPL+6,18 %

Systém poloautonomního řízení značky Mercedes-Benz dostal v Německu zelenou

Německý Spolkový úřad pro motorová vozidla (KBA) dal zelenou systému poloautonomního řízení značky Mercedes-Benz, která je dceřinou firmou automobilky Daimler. Otevřela se jí tak cesta k tomu, aby začala nabízet svůj systém Drive Pilot na mezinárodní úrovni, uvedla ve čtvrtek agentura Reuters. Vysoce automatizovaný systém umožňuje řidiči soustředit se na jiné činnosti než řízení, když se vůz vybavený touto technologií nachází v hustém provozu nebo na ucpané dálnici, uvedl Mercedes-Benz.

KBA systém schválil na základě technických požadavků stanovených v předpisech OSN. "KBA stanovuje národní, evropské a mezinárodní standardy v oblasti bezpečnosti silničního provozu na cestě k autonomnímu řízení," uvedl v prohlášení prezident úřadu Richard Damm. Kromě předpisů Hospodářské komise OSN pro Evropu (UNECE) o technických požadavcích musejí jednotlivé země přijmout i právní předpisy, které mimo jiné vyjasní, kde a jak lze takové systémy používat.

Úřad KBA schválil systém pro jízdu rychlostí až 60 kilometrů za hodinu. Zatím nerozhodl, zda jej povolí pro rychlosti do 130 kilometrů za hodinu. Podobně nepadlo ani rozhodnutí v případě asistenta pro změnu jízdního pruhu, který by automatizoval předjíždění jiného vozu.

"Tímto milníkem opět dokazujeme naši průkopnickou práci v oblasti automatizovaného řízení a zároveň zahajujeme radikální změnu paradigmatu," řekl technický ředitel Daimleru Markus Schäfer. Jakmile bude v Číně a ve Spojených státech platná legislativa, Mercedes-Benz bude systém nabízet na těchto trzích, dodal.

Schválení v Německu znamená, že Mercedes-Benz tam může nabízet zákazníkům vozy třídy S se systémem Drive Pilot už v první polovině příštího roku.

Autonomních vozidel existuje šest úrovní - od nuly do pěti. Nejpokročilejší je plně autonomní vůz. Auta s druhým stupněm automatizace už po silnicích jezdí. Dokážou zrychlovat, zpomalovat i zatáčet, ale řidič by měl být připraven kdykoli nad autem převzít kontrolu. Tomuto stupni se někdy přezdívá "nohy z pedálů, oči na silnici.

Automatizované systémy třetí úrovně jsou v Německu povoleny od roku 2017. Mercedes-Benz uvádí, že je v Německu k dispozici více než 13 100 kilometrů dálnic vhodných pro systém Drive Pilot.

Zdroj: ČTK

AutaDaimler Truck HoldingEvropské akcieTechnologie
Sdílejte:

Nenechte si ujít

Nahoru, nebo dolů #11: Koňský povoz a příliš ropy

Nahoru, nebo dolů #11: Koňský povoz a příliš ropy

6. 5.-Vendula Pokorná
Evropa