US MARKETOtevírá za: 3 h 14 m
DOW JONES-0,21 %
NASDAQ+0,72 %
S&P 500+0,10 %
META+0,51 %
TSLA+4,07 %
AAPL-0,28 %

Společnost MSC chce většinový podíl v aerolinkách ITA a řídit je sama

Švýcarská společnost MSC, světová jednička v oblasti kontejnerové dopravy, chce mít v italské letecké společnost ITA Airways většinový podíl a řídit ji sama. V rozhovoru s italským deníkem Corriere della Sera to ve čtvrtek řekl zakladatel společnosti MSC, její vlastník a předseda správní rady Gianluigi Aponte. ITA, která je nástupnickou společností Alitalie, v pondělí informovala, že MSC spolu s německou skupinou Lufthansa projevily zájem o většinový podíl. Dvojice zájemců požádala o 90denní exkluzivní lhůtu na jednání o transakci.

Italská vlajková letecká společnost, nyní ve stoprocentním vlastnictví italského státu, zahájila provoz loni v říjnu a hledá kapitálové partnery. Očekává se, že italská vláda dá v následujících dnech zelenou k zahájení jednání.

"Hlavní je získat v ITA Airways většinový podíl. (Lufthansa) může vstoupit jako obchodní partner nebo menšinový akcionář," řekl Corriere della Sera Gianluigi Aponte. MSC má podle něj ambici italské vlajkové aerolinky řídit, nebude pouze tichým společníkem.

Lufthansa Aponteho výroky nekomentovala. Dříve uvedla, že exkluzivní lhůty využije k prozkoumání všech možností spolupráce, včetně případné kapitálové investice do italského dopravce.

Deník Il Messagero citoval Aponteho odhad, podle nějž může mít ITA patrně hodnotu až 1,5 miliardy eur. MSC si cenu ověří, jakmile získá přístup k potřebným dokumentům. "Jsme připraveni a obchod by mohl být uzavřen dříve, mnohem dříve než za 90 dní," míní Aponte. Společnost MSC usiluje o vytvoření synergií s aerolinkami ITA v oblasti nákladní a osobní dopravy.

Italská letecká společnost v současné době provozuje flotilu 52 letadel, což je méně než polovina původní flotily Alitalie. Na nákladní dopravu má vyčleněná čtyři letadla.

Ztrátovou Alitalii od roku 2017 řídili správci, které vybral stát. Situaci zhoršila pandemie covidu-19. O společnosti Lufthansa se dlouho mluvilo jako o potenciálním partnerovi, ale pokus o záchranu na začátku roku 2020 ztroskotal.

ITA převzala aktiva i činnost Alitalie za cenu 90 milionů eur, což je méně než třetina toho, co Alitalia chtěla získat. Na konci loňského července schválil italský stát finanční injekci ve výši 700 milionů eur pro společnost ITA, která byla založena v roce 2020. Zvýšení kapitálu společnosti se plánuje ještě dvakrát - letos a příští rok. Celková částka by měla činit 1,35 miliardy eur.

Zdroj: ČTK

DopravaItálie
Sdílejte:

Nenechte si ujít

Nahoru, nebo dolů #12: Jádro a emise jako never ending story

Nahoru, nebo dolů #12: Jádro a emise jako never ending story

13. 5.-Michaela Nováková, Vendula Pokorná
Česká republika