Výsledky New York Times v 4Q: Upravený zisk na akcii 0,43 USD (odhad: 0,35 USD), tržby 594,23 milionu USD (odhad: 579,20 milionu USD)
Vydavatelství The New York Times Company, které vydává stejnojmenný deník, má deset milionů předplatitelů. Podařilo se mu to o tři roky dříve, než si předsevzalo, díky koupi sportovního webu The Athletic. Firma to uvedla ve středečním sdělení. Asi 5,9 milionu lidí mělo loni předplaceno digitální zprávy a více než dva miliony další digitální služby včetně her. Tištěné noviny odebíralo méně než 800 000 lidí.
The New York Times Company koupilo The Athletic počátkem tohoto roku za 550 milionů dolarů. Díky této akvizici získalo dalších 1,2 milionu abonentů k původním 8,8 milionu předplatitelů z konce loňského roku.
Podnik se 170letou tradicí si nyní vytkl za cíl 15 milionů předplatitelů do konce roku 2027. Dosáhnout ho chce i pomocí akvizic, jako byl nákup slovní hry Wordle, který oznámil v úterý.
Tržby společnosti se ve čtvrtém čtvrtletí zvýšily o 16,7 % na 594, 2 milionu dolarů, a překonaly tak odhady. Příjmy z digitální reklamy vzrostly o 23,3 % na rekordní úroveň.
Za celý rok stouply tržby o 16,3 % na 2,1 miliardy dolarů. Nad dvěma miliardami byly poprvé od roku 2012.
Příjmy z předplatného loni vzrostly o 13,9 % na 1,4 miliardy dolarů. Ožily ale i reklamní příjmy. Ty se zvýšily na 497,5 milionu dolarů, což je o 26,8 % více než v roce 2020, i když stále o 6,2 % méně než před pandemií v roce 2019.
Vydavatelství The New York Times Company se rozhodlo pro model postavený na předplatném před deseti lety v reakci na strmý pokles prodeje tištěných novin. Od té doby se pro ostatní média stalo vzorem.
Zdroj: MarketWatch, ČTK