Primark se kvůli růstu nákladů chystá zvýšit ceny některých nabízených produktů
Prodejce oděvů Primark od pandemie výrazně zvýšil tržby, kvůli inflačním tlakům však bude nucen zvýšit ceny u některých produktů z kolekce pro podzim a zimu. Oznámila to v úterý britská společnost Associted British Foods (AB Foods), která je mateřským podnikem Primarku. Vedle něj vlastní i potravinářské a zemědělské podniky.
Očištěný provozní zisk AB Foods se za fiskální pololetí téměř zdvojnásobil na 706 milionů liber. Tržby se zvýšily o 25 % na 7,88 miliardy liber. Tržby i zisk se tak vrátily na úroveň z doby před pandemií. Finanční pololetí skončilo 5. března.
K lepším výsledkům pomohlo, že všechny obchody Primarku zůstávají otevřené, s výjimkou krátkého výpadku v Rakousku a Nizozemsku. Ve srovnatelném období předchozího roku byly naopak obchody v Británii a v Evropě dlouhodobě zavřené. Tržby samotného Primarku se zvýšily o 59 % na 3,5 miliardy liber.
Firma uvedla, že inflační tlaky jsou nyní tak vysoké, že není schopna je kompenzovat úsporami. Primark tak musí zvýšit ceny.
Primarku, který je známý hlavně nízkými cenami, uškodila koronavirová omezení v Evropě více než konkurentům, protože mu chybí internetový obchod. Firma už letos oznámila, že plánuje zrušit 400 pracovních míst, aby snížila náklady. Tržby se v Británii a v Irsku silně zotavují, na kontinentě však návštěvnost spotřebitelů zůstává slabší a návrat k běžnému výkonu tam potrvá déle.
Řada obchodníků již varovala, že budou muset zvýšit ceny, protože jim rostou náklady na vše - od energií až po obaly a pracovní sílu. AB Foods dodala, že za celý fiskální rok čeká výraznější pokles marží u potravinových produktů, než doposud předpokládala, a to kvůli vyšším cenám surovin, komodit, energií a obecně v dodavatelském řetězci.
Zdroj: ČTK
Aktuality
