Henkel zruší 2 000 pracovních míst, doléhá na něj růst nákladů a slabší poptávka
Výrobce spotřebního zboží Henkel plánuje do konce roku 2023 zrušit po celém světě přibližně 2 000 pracovních míst, převážně v administrativně a prodeji. Firma restrukturalizuje podnikání, aby byla konkurenceschopnější. V tiskové zprávě spolu s výsledky hospodaření ve čtvrtek také uvedla, že se potýká s růstem nákladů a slabší poptávkou po šamponech a lacích na vlasy. Henkel má po celém světě asi 52 00 zaměstnanců.
V lednu Henkel v rámci restrukturalizace oznámil sloučení dříve samostatných divizí kosmetiky Beauty Care a pracích a čisticích prostředků Laundry & Home Care, které mají v 60 zemích celkem téměř 20 000 zaměstnanců. Firma si od těchto opatření slibuje úspory v řádu stovek milionů eur a vyšší růst. Restrukturalizace se netýká divize lepidel a technologie Adhesive Technologies, která je největší divizí skupiny.
Propouštění upozorňuje na hloubku problémů, s nimiž se potýkají společnosti vyrábějící spotřební zboží, uvedla agentura Reuters. Firmy se proto snaží nalézt způsoby, jak kompenzovat rostoucí náklady, které nelze přenést na zákazníky. K vysokým nákladům se přidávají i problémy v globálních dodavatelských řetězcích a už minulý měsíc přiměly Henkel snížit výhled hospodaření.
Tržby divize lepidel vloni vykázaly růst o 11 %, kosmetické produkty však zaostávají. Tržby značek kosmetické péče, jako jsou Schwarzkopf a Dial, loni činily 3,7 miliardy eur. Snížily se tak z 3,8 miliardy eur v roce 2020 a 3,9 miliardy eur o rok dříve. Tržby divize produktů pro praní a péči o domácnost, jako jsou značky Persil, Perwoll a Pril, se loni snížily na 6,6 miliardy eur z 6,7 miliardy eur v předchozích dvou letech.
Henkel dodal, že podniky, které nebudou splňovat kritéria růstu a ziskovosti, mohou být prodány nebo jejich činnost zastavena. Na druhou stranu je firma otevřena i velkým akvizicím, které by podpořily její růst, dodal ředitel firmy Carsten Knobel.
Zdroj: ČTK