Skupina Coloseum, majitel stejnojmenných restaurací, chce na trhu START získat více než 100 milionů korun
Skupina Coloseum, do níž patří i stejnojmenná síť restaurací, chce emitovat až 38% podíl akcií, které v červnu nabídne prostřednictvím trhu START pražské burzy. Stane se tak první veřejně obchodovanou společností z gastronomického sektoru na pražské burze. Skupina o tom ve čtvrtek informovala na tiskové konferenci.
Skupina si jde pro více než 100 milionů korun nového kapitálu, zhruba polovinu použije na snížení zadlužení a druhou POLOVINU na financování nových projektů. Chce otevírat restaurace, chystá nový koncept bister a bude rozvíjet italskou kavárenskou síť Caffé Pascucci, kterou přivedla do ČR. Majoritním vlastníkem Colosea zůstane zakladatel a majitel skupiny Jan Mužátko.
"Coloseum se vypracovalo do pozice největší ryze české restauratérské sítě v Česku. Téměř dva roky restrikcí pod vlivem pandemie měly na gastro segment nezanedbatelný dopad, na druhou stranu oslabený trh nyní nabízí unikátní příležitosti. Máme ambiciózní plány, a i proto si jdeme pro peníze formou veřejné nabídky akcií. Chceme, aby i drobní investoři měli možnost podílet se na rozvoji a stali se spolumajiteli své oblíbené restaurace či kavárny," uvedl Mužátko. Dodal, že v důsledku pandemie a nyní i rusko-ukrajinského konfliktu je doba turbulentní a se stabilitou nelze v brzké době počítat, i to byl podle něj důvod vstupu na burzu.
Až 600 000 nově emitovaných akcií v hodnotě 75 až 150 milionů korun odpovídá maximálně 38% podílu ve společnosti po emisi. Objem minimální investice by měl být nastaven okolo 20 000 korun. Zájemci si budou moci koupit akcie Colosea po schválení regulačními orgány prostřednictvím partnerských společností Portu, Patria nebo Fio banka.
Trh START je určen pro rozvíjející se malé a středně velké firmy, pro které je cestou, jak se dostat ke kapitálu. Těmto podnikům nabízí možnost získat kapitál přímo od investorů za zjednodušených podmínek.
Skupina Coloseum je 27 let na trhu a postupně se vypracovala do pozice jedné z největších restauratérských sítí v Česku. Před pandemií její provozy ročně navštěvovalo v průměru 1,5 milionu zákazníků. V roce 2019 dosáhl obrat skupiny 352 milionů korun a Coloseum zaměstnávalo téměř 400 lidí.
Kvůli pandemii skupině klesly tržby až o dvě třetiny, zhruba stejně se snížil i počet zaměstnanců. Coloseum počítá, že letos by mohlo dosáhnout tržeb 282 milionů korun, ztráta by měla být 48,6 milionu korun, meziročně asi poloviční. Příští rok podle svých odhadů utrží 461 milionů korun a ztrátu sníží na 15,4 milionu korun. S čistým ziskem na úrovni přibližně 14 milionů korun při tržbách 605 milionů korun počítá v roce 2024.
Skupina provozuje italský koncept vlastních a franšízových restaurací Pizza Coloseum, Pivovar Národní v Praze, spravuje také například Občanskou plovárnu s kapacitou 2 500 lidí či hokejové arény v Liberci, Pardubicích a Kladně. Od roku 2020 je součástí skupiny i velkoobchod Pragogastro.
Italský řetězec Caffé Pascucci by v ČR mohl mít do pěti let až 50 kaváren
Italský kavárenský řetězec Caffé Pascucci, jehož první pobočka funguje od dubna v centru Prahy v Dušní ulici, by se mohl v následujících pěti letech v České republice rozrůst až na 50 kaváren a bister. Skupina Coloseum, která síť do tuzemska přivedla, získala na koncept desetiletou smlouvu takzvaného master franšízanta pro český trh. Pod značkou Caffé Pascucci chce otevírat vlastní i franšízové podniky, uvedl Mužátko.
S italským řetězcem Mužátko jednal o spolupráci od roku 2020, loni podepsal smlouvu. Koncept je podle něj vhodný nejen pro samostatné kamenné provozovny, ale také jako kiosek nebo bistro na nádraží, letišti nebo v obchodních centrech. V těch Mužátko plánuje kavárnu propojit s upravenou restaurací Coloseum do podoby bistra, které je pro provoz v nákupních centrech vhodnější. První taková jednotka by měla vzniknout v Praze.
Mužátko chce s nabídkou franšízingu směřovat i na stávající provozovatele kaváren, kteří nemají tak široký sortiment. "Jde o zavedenou značku s více než stoletou historií výroby kávy, která svůj koncept staví nejen na kvalitě, ale i originálním designu kaváren. Věříme také v atraktivní koncept franšízové spolupráce, který je v rámci českého kavárenského trhu unikátní," uvedl. Řetězec Caffé Pascucci má pobočky ve 25 zemích světa.
Zdroj: ČTK